Згідно рекомендації Міністерства освіти і науки України провести урок медіаграмотності у закладах освіти, 17 лютого 2022 року в Запорізькій гімназії №19 для учнів 8-х класів відбувся урок з теми «Історія, вплив, аналіз позитивних та негативних факторів використання інтернету. Безпека та етика поведінки у мережі Інтернет».
В ході уроку учні прослухали фрагменти передач шкільного радіо «Республіка Мрія», які були присвячені темі безпеки в інтернеті, дізнавалися про те, як користуватися веб-простором безпечно і з користю, чому важливо дотримуватися певних етичних правил поведінки, аналізували позитивні та негативні риси впливу інтернету на сучасну людину.
За словами вчителя «основ медіаграмотності» Андрія Єлькіна, для учнів гімназії важливо зрозуміти, які насправді безмежні можливості надає нам всесвітня мережа, адже ми можемо користатися безліччю різноманітних послуг: можемо дзвонити по телефону в будь яку країну світу, відправляти електронні листи, інформувати аудиторії, замовляти та збирати будь-яку інформацію, проводити просвітницькі кампанії, лобіювати інтереси соціальних груп, здійснювати грошові розрахунки, оперативно допомагати один одному.
При цьому, не менш важливо уявляти собі ті ризики інтернету, які стосуються фізичного та психологічного здоров’я користувачів, та в першу чергу – саме підлітків, - підкреслює Андрій Єлькін.
На уроці обговорювалися поширені в мережі деструктивні практики, проблеми порнографії, хакерських атак, негативних впливів на здоров’я, як та яким чином позначається на багатьох функціях організму тривала робота за комп'ютером: на вищу нервову діяльність, ендокринну, імунну та репродуктивну систему, на зор і кістково-м'язовий апарат людини.
Були розглянуті багаточисельні публікації порталу шкільної преси Запорізької гімназії №19 – новини гімназистів, в яких вони інформували про події, присвячені Дню безпечного інтернету, та ділилися порадами щодо того, як можна мінімізувати шкідливі практики, дотримуватися правил безпеки та етичної поведінки.
Восьмикласники були ознайомлені з результатами дослідження «Я і Інтернет», яке нещодавно було проведено в Запорізькій гімназії №19. Вони звернули увагу на існуючі досягнення та проблеми щодо розуміння тих чи інших аспектів медіаінформаційної грамотності учнів освітнього закладу.
Звертаємо увагу, що серед рекомендованих МОН ресурсів вказано близько 30 видань Академії української преси, які створені за підтримки міжнародної організації Internews Network.
Саме АУП вже багато років здійснює науково-методичну підтримку медіаосвітнього процесу ЗГ №19, забезпечує вчителів і дітей спеціальною літературою, консультує медіапедагогів, надає експертну оцінку в ході конкурсних програм Шкільного Медіахолдингу «Вісник Мрії – Новий Формат».
Крім того, в рекомендаціях Міністерства освіти і науки, зокрема, повідомляється про таке:
«Укрaїнa увiйшлa у якiснo нoву епoху – епoху iнфoрмaцiйнoгo суспiльствa. Ми живемo у свiтi, в якoму якiсть iнфoрмaцiї, щo нaс oтoчує, фoрмує свiтoгляднi oрiєнтири, зумoвлює нaш вибiр і здaтнiсть кoристувaтися фундaментaльними свoбoдaми тa реaлiзoвувaти прaвo нa сaмoвизнaчення i рoзвитoк. Технoлoгiчнi вiдкриття й вдoскoнaлення у гaлузi телекoмунiкaцiй призвели дo ширoкoгo рoзпoвсюдження трaдицiйних зaсoбiв мaсoвoї iнфoрмaцiї тa пoявi iнтерaктивних нoвих медia, щo вiдкрили грoмaдянaм дoступ i мoжливiсть oбмiну кoлoсaльними oбсягaми iнфoрмaцiї. Результaтoм i дoпoвненням цьoгo фенoмену є пoтребa грoмaдян безперешкoднo oцiнювaти релевaнтнiсть i нaдiйнiсть кoнтенту».
Організатори Всеукраїнського уроку звертають увагу, що «дітям шкільного віку доводиться стикатися з постійно зростаючим потоком інформації, вони відчувають значні труднощі, коли їм необхідно проявити пошукові навички, самостійно критично оцінити отриману інформацію. Виникає потреба формування медіаінформаційної грамотності учнів усіх вікових категорій».
Як повідомляється на порталі «Медіаосвіта і медіаграмотність» АУП, «Сучасних школярів називають людьми нового покоління – digital native – “цифрові аборигени”. Вони не уявляють життя без комп’ютера, інтернету, пошукових систем, мережевих спільнот, блогів, форумів, чатів тощо. У віртуальному світі відсутня цензура, знімаються заборони і обмеження морально-етичного і соціального планів. Тому учні повинні якомога раніше усвідомлювати необхідність оцінки рівня безпеки інформації».
«Покоління Z необхідно першочергово навчити розпізнавати корисну інформацію (пізнавальний контент, навчальні ресурси, бази даних, наукові відкриття), нейтральний (розважальний) контент і сформувати вміння уникати негативного впливу медіатехнологій, маніпуляцій, фейків», - вказується на сторінці методичних рекомендацій МОН https://medialiteracy.org.ua/metodychni-rekomendatsiyi.../ .
Шкільний медіахолдинг «ВМ-НФ»
17.02.2022
Автор новинного повідомлення:
Сфера інтересів автора:
Автор фото:
|