Майстер клас №1 - Макет газети - Школа лідерів - ЗГ№19
Майстер-клас №2 - Побудова новини - Школа лідерів - ЗГ№19
Майстер-клас №3
Будуємо новинне повідомлення!
Привід для новини
Це якась подія, що відбулася, знаменна дата, на яку важливо звернути увагу читачів. Привід повинний бути актуальним для вашої аудиторії.
Заголовок
Звичайно заголовок дає відповідь на питання: «ХТО? ЩО ЗРОБИВ?» або «ЩО СТАЛОСЯ?».
Оригінальний заголовок можна придумати наприкінці роботи з новиною.
ЛІД - ПЕРШИЙ АБЗАЦ
Під заголовком у ліді (тобто у першому абзаці статті) журналіст повинен відповісти на 4 питання: ХТО? ЩО ЗРОБИВ? ДЕ? КОЛИ? Це і буде основним повідомленням цієї новини.
Пам’ятайте, що початок основного повідомлення не повинен повністю повторювати заголовок.
Наступні абзаци
У наступних абзацах потрібно також відповісти на питання, які доповнюють лід: «ЯК?/ЯКИМ ЧИНОМ? ЧОМУ? — Тобто, яким чином чи способом було зроблено те, про що повідомлено у ліді; і чому це було зроблено, чи є якісь причини, фактори, передісторія, що стояли за цією подією.
В окремих абзацах розміщуємо цитати свідків події або експертів. Вони висловлюють власну думку щодо події. Якщо в новині йде мова про конфлікт, то потрібно надати слово обидвом сторонам цього конфлікту. Експерти, в свою чергу, можуть надати більш детальну інформацію з теми, яка висвітлюється.
Журналіст ніколи не висловлює власного відношення до події, яку висвітлює. Його завдання зібрати факти та розмістити їх в певній послідовності.
Отже, ваша новинна стаття повинна нагадувати перевернуту піраміду: спочатку подається найважливіша інформація — основне повідомлення в першому абзаці новини, а потім за принципом віддалення розміщують менш і менш важливу інформацію. При цьому, важливість корелюється з актуальністю для вашої аудиторії. Актуальність пов’язана з новизною інформації. Все що відомо і без вас не є актуальним.
Наприкінці статті Нагадування про відоме.
Можна почати зі слів: «Нагадуємо, що …», «Раніше ми повідомляли …», «Також відомо, що ….»
Фото
Фотографії доповнюють зміст новини, ілюструють подію. Достатньо 2-3 світлини підготувати, які посилять для читачів відчуття присутності. Розміщувати фотозображення (якщо це веб-сторінка) бажано знизу (після перших абзаців).
Відомості про автора
Вказуємо імена авторів тексту та фото. Можна вказати свій акаунт в соціальній мережі, якщо хочете мати зворотній зв'язок з аудиторією.
Поширення новини
Сторінки соціальних мереж, групи, де потрібно обов’язково поширювати новинний матеріал.