Завершилось оцінювання газет Освітнього Медіахолдингу «Вісник Мрії – Новий Формат» - Осінь 2018 року (вересень-жовтень-листопад)!
Вітаємо переможців та активних учасників конкурсної програми загальношкільного проекту "ВМ-НФ"!
Ресурсний центр ШМХ "ВМ-НФ" надав узагальнюючу таблицю з підсумками та короткі коментарі експертів!
http://zps19.at.ua/2018-2019/konkurs_gazet_vm-nf-osen_2018.pdf
Більш детальний аналіз досягнень редколегій можна отримати через сервіс консультаційної онлайн-підтримки "ВМ-НФ", - повідомляє педагог-організатор ЗНВК №19 Андрій Єлькін.
1. Загальні ознаки прогресу медіаосвітнього процесу (сформовані медіакомпетенції).
Експертна рада розглянула надані на конкурс електронні версії періодичних видань Шкільного медіахолдингу «Вісник Мрії – Новий Формат» Запорізького навчально-виховного комплексу №19 Запорізької міської ради Запорізької області. Експертна рада відмічає поступовий прогрес у оволодінні передбаченими освітньою програмою медіакомпетенціями, який пов’язує з небайдужістю та відповідальністю організаторів медіаосвітнього процесу на рівні класних колективів – медіапедагогів (класних керівників) та батьківської громадськості – щодо доленосних завдань, які з такою однозначною очевидністю поставлені Міністерством освіти і науки та сучасністю.
Експертна рада відмічає, що найбільш суттєвий прогрес спостерігається саме в тих класах, у яких застосовується системний підхід при виконанні робіт, починаючи з планування газетного випуску та закінчуючи тиражуванням, поширенням та промоцією газетного продукту. В цих редколегіях вже на початку місяця юнкори знають, які матеріали, у якому місці, на якої площі газети (скільки знаків, їх розмір) потрібно підготувати, хто за це відповідає, хто буде писати, фотографувати, брати інтерв’ю, робити макет, працювати над фото колажами, збирати додаткову інформацію, вибудовувати оптимальний дизайн.
Експертна рада підкреслює значимість медіапедагогічної майстерності головних редакторів успішних газетних видань, які розуміють, що складність процесу виконання проектів створення газет вимагає від них застосування переважно заохочувальних методів організації роботи редколегії. Метод «доручення» або «наказу» без урахування здібностей та психологічних особливостей потенційних учасників редакційного процесу навряд чи спрацює. У структурі позаурочного медіаосвітнього процесу, педагог вимушений шукати оригінальні інструменти заохочення, ставити на чільне місце оптимістичний настрій, вселяти впевненість учнів у свої сили, залучати до справи батьків, створювати мережеві зв’язки з учасниками редакційного процесу у нових медіа. Саме такі ознаки медіапедагогічної ефективності виявляються при розгляді деяких газет Шкільного медіахолдингу «ВМ-НФ» Запорізького НВК №19.
Експертна рада з задоволенням відмічає, що в осінній період (вересень – листопад) учасниками освітньої програми Шкільного медіахолдингу «ВМ-НФ» виконувалися багатоманітні практики, які у значній мірі розвинули ключові медіакомпетенції, що сприяло вибудовуванню змістовної платформи для формування медіаграмотності, громадянської активності, європейського та демократично-цивілізаційного світогляду. Учні писали новини та досягали розуміння можливостей тенденційної подачі інформації, неможливості ідеального висвітлення подій, залежності якості контенту від його створювачів та змісту редакційних завдань. Учні та педагоги мали доступ до розгляду інших газет ШМХ «ВМ-НФ», завдяки чому мали можливість порівнювати медіа-продукти, звертати увагу на якість зображень, текстів, заголовків, що також мало відповідне медіаосвітнє значення. Продовжується знайомство з новими комп’ютерними програмами, вивчаються можливості онлайн-сервісів, розглядаються шляхи більш оптимальної діяльності, економії часу при виконанні тих чи інших робіт, зростає рівень самокритики та пошукової активності при вирішуванні проблемних ситуацій, розширюються горизонти реалізації творчого потенціалу.
Експертна рада також відмічає позитивну складову у вигляді консультаційних та навчальних послуг, які системно надаються Ресурснім центром «ВМ-НФ» в он-лайні кожного дня (окрім вихідних) з 16.00 до 21.00 усім, хто звертається за допомогою.
2. Потенціал подальшого розвитку. Які недоліки були відмічені при розгляді тої чи іншої газети.
Розпізнайте, який недолік стосується саме Вашої газети! )
Зміст газет
- Обмежена кількість рубрик (потенційна читацька аудиторія має набагато більше інтересів).
- Для складання більш змістовних матеріалів не використовуються додаткові джерела інформації (мало статей, багато заміток). Немає відомостей про аналогічні заходи, які проводяться на рівні району, міста, країни.
- Газети виконують функцію презентації досягнень класного колективу, висвітлюють роботу колективу у виховних заходах, але містять замало розвиваючої інформації. У випусках відсутні ребуси, кросворди, загадки, цікаві факти, історичні відомості, передісторії, пов’язанні з подіями.
- Не приділяється увага історії Дитячо-юнацької громадської організації «Республіка Мрія», її традиціям, аспектам самоврядування. Не розглядається сутність ідеології «Мрії» у контексті сучасних подій, не визначаються шляхи подальшого розвитку громадського об’єднання школярів, ролі конкретного класу в підтримці загальновизнаних на території «Мрії» цінностей, брендових знаків, особливостей мислення істинних громадян «Мрії». Не згадується те, що клас є підрозділом ДЮЕГО «Республіка Мрія», не використовується назва міста, яку має класний колектив у структурі «Республіки Мрія». При цьому, саме таку назву даний класний колектив має протягом всього навчання у школі, а назва «6-Б клас» або «10-А» відносно того чи іншого класу діє лише один навчальний рік.
- Не відчувається, що газета – це орган печаті підрозділу екологічної громадської організації. Адже у проекті «ВМ-НФ»
- Відсутні опитування, інфографіка, відокремлення цитат, інтерв’ю з цікавими особистостями, думки батьків, вчителів-предметників, шкільного психолога та соціолога, поради щодо удосконалення шкільного життя та покращення успіхів у навчанні.
- Не висвітлюються тематичні класні години, яких протягом місяця повинно бути не менш двох.
- Відсутні постійні рубрики газети, або їх замало.
- Не приділяється увага розважальній функції газети, немає гуморесок, веселих зображень, шкільних анекдотів, тощо.
- Не вказуються імена авторів світлин.
Дизайн газет
- Невиправдано великі шрифти текстів та проміжки між рядками (нераціональне використання площі газетних полос).
- Світлини деформовані по довжині та висоті.
- Ілюстративність домінує над текстами.
- Занадто багато відокремлюючих ліній. Ефект відволікання уваги від головних елементів.
- Відмова переходити на таблоїдний формат, у зв’язку з чим полоса газети узька та містить лише дві колонки. Формат А4 зручний при друкуванні на звичайному принтері, але електронна версія погано лягає на екран монітору. Газета має вигляд реферату з зображеннями. Зображення налягають на колонки з текстами.
- Відмова включати у випуски постери, рекламні зображення, за допомогою яких можна було б пропагувати прагнення до відмінного навчання або екологічно-дружньої поведінки (сортування сміття, підтримка санітарного стану приміщень, толерантність у взаємовідносинах, тощо).
- Несиметричність розташування елементів, невиправданість вибору розмірів фотозображень. Не обрізаються зайві за смислом поля світлин.
- Неакуратне розташування елементів, зайві фони, погане поєднання обраних колірних рішень. Строкатість, відволікаюча увагу від передбачених смислів.
- Непарна кількість сторінок. При друку одна полоса залишиться порожньою.
- Не вказується тираж випуску та інші константи. Не удосконалюється шаблон.
- Забагато запозиченого контенту. Не вказані джерела використаних зображень.
http://zps19.at.ua/2018-2…/konkurs_gazet_vm-nf-osen_2018.pdf
Автор новинного повідомлення:
Сфера інтересів автора:
Автор фото:
|