Сьогодні учні 9-а(ф) класу філії ЗНВК №19 обговорювали сучасну проблему - булінгу та мобінгу в підлітковому середовищі. Разом з вчителем основ здоров я, Кожокар Л.Д., визначили ознаки булінгу та мобінгу, розгянули основні проблеми та ситуації, коли дитина стає жертвою не тільки фізичного знущання, а й психічного насилля.
Як показує практика, форми шкільного булінгу можуть бути різними:
- систематичні кепкування з будь-якого приводу (від національності до зовнішнього вигляду дитини);
задирство;
- фізичні і психічні приниження;
- різного виду знущання;
- бойкот та ігнорування;
- псування особистих речей та ін.
Хулігани (булі) надзвичайно винахідливі. Новітній їхній "винахід" — кібербулінг, тобто знущання з використанням електронних засобів комунікації.
Учні активно вступали в дискусію, сперечалися про мотиви та особистість учня, який є ініціатором булінгу, з'ясовували як не стати жертвою, а головне - як поводитися в ситуації, коли в класі є це явище.
Шкільний булінг — явище системне й комплексне. Тому, окрім лікарів, психіатрів, психологів (які займаються зазвичай уже з тими, хто піддався цькуванню та знущанням з боку своїх однолітків і однокласників), до вивчення й профілактики цього явища повинні, безперечно, долучатись учителі, соціальні педагоги, шкільні психологи , а найголовніше - учні, які є членами колективу.
Вчитель запропонував переглянути соціальний відеоролік, після якого кожен міг висловити свою точку зору, поділитися рецептом успіху та надання допомоги жертві булінгу. Але найбільше сподобалися ігрові вправи на зміцнення колективу, які допомагають краще порозумітися та комунікувати між собою.
Учні переконалися в небезпеці цього явища для здоров я дитини, про негативний вплив на особистість не тільки жертви та квивдника, а й пасивних спортерігачів.
Збережемо своє здоров я, рішення за нами. Успіху!
Кирило Васильєв
Автор новинного повідомлення:
Сфера інтересів автора:
Автор фото:
|