Ціль уроку:
Формувати вміння аналізу й синтезу медіатекстів.
Тренувати звукозорової пам'яті, стимулювати творчі здібності.
Розвивати імпровізацію, самостійність, культуру мислення, здатність застосувати отримані знання в нових ситуаціях, на психологічну, моральну роботу, міркування про моральні й художні цінності і т. д.
Повторимо!
1. Що таке медіатекст?
2. Які види медіатекстів ви знаєте?
3. Які за формою можуть бути медіатексти?
4. Як медіа-текст може вплинути на людину?
5. Наведіть приклади впливу на вас медіатекстів.
6. Як ми можемо себе захистити від небажаного впливу медіа?
«Медіа-текст» - це будь-яка медіа-продукція засобів масової комунікації – друкований текст у пресі, фотозображення, повідомлення по радіо, аудіо-візуальні зображення в кіно, на телебаченні або їх фрагменти, реклама, етикетка на пляшці, SMS-повідомлення, веб-сторінка, блог, віртуальні фотоальбоми тощо.
Загальна схема аналізу медіатексту:
1. Коротка інформація про творців медіатексту, попередні роботи автора,
2. Історичний чи політичний контекст подій, установка на медіасприйняття;
3. «Читання» медіатексту (комунікативний етап);
4. Обговорення медіатексту, формулювання висновку.
Етапи обговорення
1. Вибір епізодів, що найбільш яскраво виявляють художні закономірності побудови всього фільму;
2. Аналіз даних епізодів (спроба розібратись у логіці авторського мислення - у комплексному, взаємозалежному розвитку конфлікту, характерів, ідей, звукозорового ряду й т. д.);
3. Виявлення авторської концепції.
З якими відомими вам медіатекстами можна порівняти даний твір? Чому? Що між ними загального?
Сегодня на уроці ми осмислювали багатошаровість образного світу як окремих компонентів, так і твору в цілому: логіки звукозорового, пластичного розвитку думок авторів у комплексній, цілісній єдності різноманітних засобів організації зображення та звуку.
Відомо, що одна з основних задач медіаосвіти в сучасних умовах - формування й розвиток в аудиторії критичного мислення стосовно тих чи інших медіатекстів, розповсюджуваних на каналах масової комунікації.
Висновок
Розвиток критичного мислення неможливий без її попереднього знайомства з типовими цілями, методами та прийомами маніпулятивного медіавпливу, його соціально-психологічними механізмами, без проблемного аналізу інформації. Знаючи конкретні прийоми подібного впливу, можна більш критично сприймати будь-яку інформацію, що надходить каналами преси, телебачення, кінематографа, радіо, Інтернету й т. д.
Заповніть таблицю
Назва (статті, книги, фільму) |
|
Хто створив. Чим відомий автор. |
|
Про що цей медіатекст? |
|
Яка мета була у автора? |
|
Яким чином автору вдалося бути переконливим? |
|
Які епізоди найбільш запам"яталися? |
|
Чому вчить цей медіатекст? |
|
Що саме найбільш сподобалось, не сподобалось? |
|
Висновок. Якій категорії читачів, глядачів Ви можете порадити цей медіатекст для читання або перегляду? |
|
|