Портал шкільної преси Запорізької гімназії №19 Запорізької міської ради

 

 

Пошук

Фільтр пошуку

ВМ-НФ Запоріжжя конференція медіаосвіта конкурси АУП ЗНВК №19 Запорізький НВК №19 Шкільний Медіахолдинг Конкурс радіо Андрій Єлькін Республіка Мрія здоров'я Кристал здорові школи звіт медіаграмотність навчання відео Шевченківські пакети плакати постер HEALTHY SCHOOLS плакат безпека медіатворчість урок екологія РК медіакультура 7 клас 9 клас булінг виховна робота 8 клас основи медіаграмотності практична робота екологія Солярис Департамент освіти і науки біологія еко-марафон Вісник Мрії челендж самоврядування медіа Карантин Хімія дистанційне навчання кіноклуб

Категорії розділу

Медіатексти від експертів [149]
Медіатексти - 24/7 [2]
Медіатексти - Бумеранг [0]
Медіатексти - Нью-Скіфія [5]
Медіатексти - Спалах [10]
Медіатексти - КОТ [1]
Медіатексти - Бригантина [7]
Медіатексти - Фортуна [0]
Медіатексти - Креатив [33]
Медіатексти - Кристал [42]
Медіатексти - Промінь сонця [4]
Медіатексти - Фенікс [7]
Медіатексти - Нове місто [1]
Медіатексти - Соляріс [3]
Навчання завершено [5]

Ми у Фейсбуці

ВМ-НФ

Медіатворчість


Практична робота №5. Виявлення органічних сполук у харчових продуктах. 9 клас. Хімія

Практична робота № 5. Виявлення органічних сполук у харчових продуктах

Мета: навчитися визначати органічні речовини, досліджувати їх властивості, розпізнавати фальсифікацію харчових продуктів; розвивати вміння складати план експерименту та проводити його, робити висновки і узагальнення. 

Обладнання та реактиви:  штатив з пробірками, йогурт, дитячий сирок, сосиски, сметана, розчин йоду, зерна рису (або білий хліб), етанол, крохмаль, мед, білок яйця, розчин етанової кислоти, молоко, натрій гідроксид (NaOH), купрум (ІІ) сульфат (CuSO4), кістковий бульйон,  кубики «Маггі» («Мівіна»), універсальний індикатор, яблуко, виноград, насіння соняшника, ядро горіха, шматок шоколаду (печива), апельсинова кірка,  фільтрувальний папір.

Як оформлювати роботу!

№ досліду

№ завдання

Що робимо Що спостерігаємо Висновок
     
     

 

Хід роботи

Дослід 1.    Виявлення вуглеводів.

Завдання 1. Визначення крохмалю у складі продуктів харчування.
  Визначте вміст крохмалю у виданих вам йогурті, дитячому сирку, сосисках, сметані, кетчупі та меді. Контрольну реакцію проведіть, використовуючи невеликий шматочок білого хліба або зерна рису.


Які із виробників добавили у  свою продукцію крохмаль? Для чого?


Завдання 2. Визначення фальсифікації меду ( наявності борошна, крохмального клейстеру, патоки ).

А) Для виявлення домішки патоки до водного розчину проби меду додайте чотирикратний об`єм етилового спирту.

Чистий мед дасть прозорий розчин, а мед з крохмальною патокою стане молочно-білим.

При відстоюванні така суміш буде розшаровуватися, а на дні з`явиться напіврідкий прозоро-білий декстрин.

Зробіть висновок.


Б) Справжній мед не повинен містити борошно чи крохмаль. Складіть план експерименту, як визначити наявність цих домішок у пробі меду

 

Дослід 2. Дослідження властивостей білків та їх вмісту  у харчових продуктах.

Завдання 1. Денатурація білка. 
  Важливою властивістю білка є денатурація - руйнування просторової структури білка, яке призводить до втрати біологічної активності. Вона проходить під дією солей важких металів, високої температури, опромінення, дії кислот, лугів, спирту.
На розчин білка яйця подійте концентрованим розчином спирту. Що спостерігається? Зробіть висновок про шкоду алкоголю на організм.

Нагрійте розчин білка яйця у полум`ї спиртівки. Що спостерігається?

Додайте до білка молока кілька крапель оцтової кислоти. Що спостерігається? 
Де ви бачили схожий процес?


 Завдання 2.  Дослідження  вмісту білків  у молоці. 
  До 1-2 мл молока додати такий же обєм 10% розчину лугу (натрій гідроксиду) і 2-3 краплини 1% р-ну купрум (ІІ) сульфату. 
Яке забарвлення розчину?
 Про що це свідчить?


Завдання 3. Дослідження на вміст білків у кістковому бульйоні та бульйоні, виготовленому з кубиків «Маггі». 
       Візьміть  по 3 мл кісткового бульйону та бульйону, виготовленого з кубиків «Маггі» чи «Мівіна». До готових розчинів додайте 2-3 мл 10% розчину натрій гідроксиду та 2-3 краплі розчину купрум (ІІ) сульфату. Пробірки струсіть. 

Що спостерігається? Чому?  Зробіть висновок  про наявність білка  в обох пробірках.
Додатковою перевіркою виясніть чи  містить бульйонний кубик  крохмаль.


Дослід 3.    Виявлення органічних кислот.
 

Використовуючи універсальний індикатор, визначте значення рН у наявних зразках продуктів (для дослідження винограду з нього слід вичавити сік, а невеликий шматок яблука слід подрібнити).

Яке середовище (кисле, лужне чи нейтральне) у наявних зразках?
Яке середовище має бути в цих зразках? 
Якщо середовище кисле, припустіть, які органічні кислоти містять ці продукти
 

 

Дослід 4.    Виявлення жирів.
 

Покладіть  насіння соняшника, ядро горіха, шматок шоколаду (печива), апельсинову кірку на фільтрувальний папір, прикрийте другим аркушем та притисніть чайною ложкою.  Що спостерігається? 
Про що це свідчить?

 

Висновки:
На яких реакціях грунтується виявлення органічних сполук? 
Які висновки щодо якості харчових продуктів можна зробити, ґрунтуючись на результатах дослідів?
Де у повсякденному житті  ви можете використати знання отримані на практичній роботі?

Категорія: Медіатексти від експертів | Додав: vestnikm (2021-04-20) | Автор: Гаврилюк Л.В.
Переглядів: 4971 | Теги: 9 клас, якісні реакції, Хімія, органічні сполуки | Рейтинг: 5.0/2

Слідкуйте за новинами в групі "Запорізький НВК №19"
Підписуйтесь на нашу сторінку у Facebook

Всього коментарів: 0
avatar

Вхід на сайт

Заради розвитку

Рейтинг успішності

ТОП-5

КРИСТАЛ
24/7
КРЕАТИВ

Коментарі

YML

Характеристика Натрію і Хлору
Натрій: 
До речі, пане Вадиме, Ваша ідея зі створення переліку інтернет-ресурсів медіахолдингу "ВМ-НФ&qu

Я теж абсолютно так думаю. Втім, з'ясовується, що серйозні Інтернет-ресурси, а надто їх розробка

Всі, хто розвиває якийсь бренд, обов'язково повинні мати свій власний сайт, адресу якого розміщу

Ой, загубився перший рядок, він виглядав так:

Хочеш мати власний сайт?

Статистика


Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

Друзі сайту

  • department