"Жодна з наук не потребує експерименту
до такої міри як хімія"
Майкл Фарадей
Сьогодні під час он-лайн уроку ми будемо виконувати віртуальну Практичну роботу №3 з теми«Розв’язування експериментальних задач».
Будемо закріплювати знання правил техніки безпеки, навички роботи з лабораторним устаткуванням, хімічними реактивами, необхідні для проведення хімічного експерименту.
Будемо розвивати навички практичного використання знань про фізичні й хімічні властивості речовин різних класів неорганічних сполук.
Хочете дізнатися про досягнення учнів, які отримають «10» балів за цю роботу?
Вони вже навчилися класифікувати неорганічні сполуки, характеризувати фізичні та хімічні властивості оксидів, основ, кислот, солей, складати рівняння хімічних реакцій, дотримуватися запобіжних заходів під час роботи з кислотами і лугами, розв’язувати експериментальні задачі, планувати експеримент, проводити його, описуючи спостереження, робити висновки. Ці досягнення можна вважати метою нашої практичної роботи.
Повторіть, будь ласка, правила техніки безпеки під час проведення хімічного експерименту.
Далі дивіться віртуальні досліди та оформлюйте Практичну роботу №3 у зошит!
В роботі оформлюється: дата, Практична робота №3, тема, ціль, номер та умова задачі, таблиці з рішеннями, рівняння реакцій, висновок.
Завдання 1. Розпізнавання речовин
У трьох пронумерованих пробірках містяться розчини: натрій хлориду, натрій гідроксиду, хлоридної кислоти. Визначте, який розчин міститься у кожній пробірці.
Послідовність дій
Завдання, запитання
Спостереження, відповідь
Додаємо до проб від кожної пробірки
_______________
Вкажіть, яку речовину потрібно використати. Яке забарвлення вона мала і яке одержала після додавання до досліджених зразків? Поясніть спостереження, вкажіть формули і клас сполук відповідно до № зразків.
У пробірках
№____(______)_________
______________________
№____(______)_________
______________________
№____(______)_________
______________________
Завдання 2. Добування речовин
Використовуючи пропоновану речовину, необхідно добути сіль Купрум (ІІ) нітрат, виходячи з купрум (ІІ) сульфату.
1 етап
2 етап
Послідовність дій
Завдання, запитання
Спостереження, відповідь
1.
2.
Опишіть,що спостерігаєте. Дайте пояснення. Напишіть відповідні рівняння реакції. Назвіть продукти реакції. Як виділити із суміші добуту речовину?
1.
2.
Завдання 3. Здійснення перетворень.
Експериментально здійсніть перетворення без виділення проміжних продуктів: Магній → магній хлорид → магній гідроксид.
1 етап
2 етап
Додаємо до розчину магній хлориду розчин натрій гідрокисду.
Послідовність дій
Завдання, запитання
Спостереження, відповідь
1.
2.
Опишіть, що спостерігаєте. Дайте пояснення. Напишіть відповідні рівняння реакцій Назвіть продукти реакцій.
Висновок. Речовини, що належать до різних класів, можна розпізнати _______
Добування і перетворення речовин можна здійснити, якщо _______________
Реакції в розчинах відбуваються до кінця, якщо _______________________
Додаткове завдання:
Повторити фізичні й хімічні властивості класів неорганічних сполук, способи їх одержання. Готуватися до контрольної роботи №2 (за результатами 2 семестру).