Навчання з метою десакралізації медіа - міні-урок "ВМ-НФ"
Формування медіакомпетенцій учнів зі створення відео в рамках освітньої програми "ВМ-НФ" розглядається медіапедагогами Запорізького НВК №19 не тільки як можливості розвиваючої медіатворчості, але і, в першу чергу, як засіб формування критичного мислення при сприйнятті будь-яких аудіовізуальних медіатекстів.
Наприклад, деякі методики шкільного медіахолдингу "ВМ-НФ» застосовується для формування медіаграмотності в аспектах усвідомлення того факту, що достовірність аудіовізуального контенту завжди має певну відносність.
Створюючи, наприклад, як в даному випадку (див відео 1), нереалістичний з точки зору дійсності контент, учні усвідомлюють, що, по-перше, це можливо. Глядачі бачать на своєму стадіоні літаючу тарілку, яка зависає неподалік від шкільної будівлі.
Перша версія відео.
На наш погляд, саме такі вправи в оригінальній формі активізують потребу школярів мислити критично, міркувати над деякими питаннями, а саме: чи дійсно можлива така подія, а якщо ні, тоді за допомогою яких комп'ютерних програм можливо досягти тих чи інших ефектів.
Далі цей же ролик пропонується переробити таким чином, щоб замість дня стала ніч. Учні виконують це завдання (див ролик 2) і запевняються в тому, що сучасні технології мають необмежені можливості, щоб, зокрема, у віртуальному просторі спотворити будь-яку реальність світу матеріальної дійсності.
Друга версія відео.
Нагадуємо, що саме практичний компонент медіаосвітнього процесу, як кажуть медіапедагоги Запорізького НВК №19, забезпечує ефективність при вирішенні завдань з формування медіаграмотності (критичного мислення та звички застосовувати його, отримуючи інформацію у медіа).