Портал шкільної преси Запорізької гімназії №19 Запорізької міської ради

 

 

Пошук

Фільтр пошуку

ВМ-НФ Запоріжжя конференція медіаосвіта конкурси АУП ЗНВК №19 Запорізький НВК №19 Шкільний Медіахолдинг соник радіо клипы Андрій Єлькін Республіка Мрія здоров'я кристал здорові школи Звіт медіаграмотність навчання inna Шевченківські пакети плакати постер HEALTHY SCHOOLS плакат безпека медіатворчість урок екологія РК Зомбака 7 клас булінг виховна робота 8 клас основи медіаграмотності екологія Солярис Департамент освіти і науки біологія еко-марафон Вісник Мрії экскурсии челендж Самоврядування Медіа Карантин Хімія дистанційне навчання кіноклуб

Категорії розділу

Медіатексти від експертів [158]
Медіатексти - 24/7 [2]
Медіатексти - Бумеранг [0]
Медіатексти - Нью-Скіфія [5]
Медіатексти - Спалах [10]
Медіатексти - КОТ [1]
Медіатексти - Бригантина [7]
Медіатексти - Фортуна [0]
Медіатексти - Креатив [33]
Медіатексти - Кристал [42]
Медіатексти - Промінь сонця [4]
Медіатексти - Фенікс [7]
Медіатексти - Нове місто [1]
Медіатексти - Соляріс [3]
Навчання завершено [5]

Ми у Фейсбуці

ВМ-НФ

Медіатворчість


Дослід: «Молярний об'єм газів» — безпечний варіант

Дослід: «Молярний об'єм газів» — безпечний варіант 

Простий, безпечний експеримент для 8-го класу: вимірюємо об’єм CO₂ від реакції соди з оцтом і порівнюємо з теоретичним.

Коротко: мета і гіпотеза

Мета — побачити зв'язок між кількістю речовини (моль) та об'ємом газу, скориставшись молярним об'ємом 22,4 л/моль (умова: н.у.). Гіпотеза: збільшення маси соди при незмінному об’ємі оцту збільшує об’єм CO₂.

Матеріали (простi та безпечні)

  • Пластикова пляшка 0,5–1 л
  • Повітряна кулька або шприц 50–100 мл (без голки)
  • Харчова сода (NaHCO₃) — чайні/столові ложки або ваги
  • Оцет (6% або 9%) — для реакції
  • Сантиметрова стрічка або лінійка, блокнот
  • Термометр (за наявності)

Інструкція (варіант з кулькою)

  1. Підготуйте 3–4 серії з різною масою соди (наприклад: 2 г, 5 г, 10 г). Фіксуйте об’єм оцту (наприклад 50 мл) в усіх серіях.
  2. Налийте оцет у пляшку. Надягніть кульку на горловину (порожню).
  3. Швидко підкиньте соду в пляшку (папірова воронка або пакетик) — кришку з кулькою щільно одягніть.
  4. Коли реакція припиниться, зніміть кульку, закрутіть її, виміряйте обхват C (см).
  5. Запишіть температуру повітря, масу соди, обхват — і внесіть у таблицю.

Прості формули (шпаргалка)

  • Молі соди: n(NaHCO₃) = m (г) / 84
  • Теоретичний об'єм CO₂: Vₜ = n · 22,4 (л)
  • Швидкий перерахунок обхват → об'єм кулі (літри): V ≈ 0.000016887 · C³ (C у см)
  • Молі за виміряним об’ємом: nᵥ = V(л) / 22,4

Типові джерела похибок

Витік газу, деформація кульки (не ідеальна сфера), неповне реагування, температура відрізняється від 0 °C. Для кращої точності використайте шприц або метод витіснення води.

Інтерактивні розрахунки

Введіть дані серії — програма порахує все автоматично.

Результати з'являться тут.

Шаблон таблиці спостережень

Серія Маса соди (г) Оцет (мл) Темп. °C Обхват C (см) V вимір (л) V теор (л) % відхил.
1 5 50 22 30 0.46 1.33 -66%

Питання для учнів (коротко)

  1. Чи підтвердилася гіпотеза? Поясніть.
  2. Які дві найважливіші причини розбіжності між V вимір і V теор?
  3. Як можна зменшити похибки у наступних вимірюваннях?
Категорія: Медіатексти від експертів | Додав: mech (Сьогодні) | Автор: Андрей Елькин
Переглядів: 3 | Рейтинг: 5.0/1

Слідкуйте за новинами в групі "Запорізький НВК №19"
Підписуйтесь на нашу сторінку у Facebook

Всього коментарів: 0
avatar

Вхід на сайт

Заради розвитку

Рейтинг успішності

Визначаємо

Коментарі

YML

Характеристика Натрію і Хлору
Натрій: 
До речі, пане Вадиме, Ваша ідея зі створення переліку інтернет-ресурсів медіахолдингу "ВМ-НФ&qu

Я теж абсолютно так думаю. Втім, з'ясовується, що серйозні Інтернет-ресурси, а надто їх розробка

Всі, хто розвиває якийсь бренд, обов'язково повинні мати свій власний сайт, адресу якого розміщу

Ой, загубився перший рядок, він виглядав так:

Хочеш мати власний сайт?

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Друзі сайту

  • department