Портал шкільної преси Запорізької гімназії №19 Запорізької міської ради

 

 

Пошук

Фільтр пошуку

ВМ-НФ Запоріжжя конференція медіаосвіта конкурси АУП ЗНВК №19 Запорізький НВК №19 Шкільний Медіахолдинг Конкурс радіо Андрій Єлькін Республіка Мрія здоров'я Кристал здорові школи звіт медіаграмотність навчання відео Шевченківські пакети плакати постер HEALTHY SCHOOLS плакат безпека медіатворчість урок екологія РК медіакультура 7 клас 9 клас булінг виховна робота 8 клас основи медіаграмотності практична робота екологія Солярис Департамент освіти і науки біологія еко-марафон Вісник Мрії челендж самоврядування медіа Карантин Хімія дистанційне навчання кіноклуб

Категорії розділу

Медіатексти від експертів [149]
Медіатексти - 24/7 [2]
Медіатексти - Бумеранг [0]
Медіатексти - Нью-Скіфія [5]
Медіатексти - Спалах [10]
Медіатексти - КОТ [1]
Медіатексти - Бригантина [7]
Медіатексти - Фортуна [0]
Медіатексти - Креатив [33]
Медіатексти - Кристал [42]
Медіатексти - Промінь сонця [4]
Медіатексти - Фенікс [7]
Медіатексти - Нове місто [1]
Медіатексти - Соляріс [3]
Навчання завершено [5]

Ми у Фейсбуці

ВМ-НФ

Медіатворчість


Розрахунки за хімічними рівняннями маси, кількості речовини, об’єму - 8 клас

"Успіх - справа чистого випадку. 
Це вам скаже будь-який невдаха"
Ерл Уілсон

Тема "Розрахунки за хімічними рівняннями маси, кількості речовини, об’єму реагентів і продуктів реакції"

Сьогодні будемо розбіратися з алгоритмами розв’язання задач за хімічними рівняннями; формувати вміння вести обчислення із хімічними рівняннями кількості речовини, маси, об’єму газів однієї речовини за відомою кількістю іншої речовини; розвивати логічне мислення, уміння аналізувати, зіставляти, робити висновки;

Та, що особливо важливо, будемо виховувати любов до предмету, самостійність та творчий підхід.

Запишіть, будь ласка, тему уроку у зошит! 

Які базові поняття і терміни будуть необхідні на уроці. Це: кількість речовини, маса, молярна маса, об’єм, молярний об’єм, реагенти, продукти реакції.

Спробуйте усно відповісти на запитання!  

  • Яку інформацію надає рівняння хімічної реакції?
  • Сформулюйте закон збереження маси при хімічних реакціях.
  • Користуючись законом збереження маси, обчисліть, яка маса кальцій оксиду утворюється при повній взаємодії 4 г кальцію та 1,6 г кисню.
  • Чи можна було б обчислити масу кальцій оксиду, знаючи масу тільки одного з реагентів? (Такі обчислення можна провести за допомогою рівнянь хімічних реакцій. Якщо відомі маса або об’єм, або кількість речовини одного з учасників реакції, то можна визначити масу або об’єм, або кількість речовини всіх інших речовин)  

НОВИЙ МАТЕРІАЛ

   Хімічне рівняння показує, які речовини і у якій кількості реагують одне з одною, а також які речовини при цьому утворюються, скільки кожної з них можна одержати. Наприклад, рівняння реакції взаємодії водню з азотом:

N2 + 3H2 = 2NH3

показує, що три молекули водню H2 реагують з однією молекулою азоту N2 з утворенням двох молекул амоніаку NH3.

Для визначення кількісних співвідношень між реагуючими речовинами ми використовуємо поняття кількості речовини. Кількість речовини в рівнянні реакції показує коефіцієнт. Тобто по рівнянню утворення амоніаку ми можемо сказати, що: 3 моль водню H2 реагують із 1 моль азоту H2 з утворенням 2 моль амоніаку NH3 .

Якщо для проведення реакції взяти не три моль водню, а будь-яку іншу кількість (наприклад, 1 моль), то кількість азоту, що прореагував, буде у три рази менше, ніж кількість водню,

тобто n(N2) = x моль:

 n(Н2): n(N2) = 3х : х = 3:1 .

Таким чином, речовини вступають у хімічні реакції в кількостях, що пропорційні їхнім коефіцієнтам у рівнянні реакції (стехіометричним коефіцієнтам). Іншими словами, відношення кількостей реагентів (у молях) дорівнює відношенню відповідних коефіцієнтів у рівнянні реакції.

Записавши рівняння реакції горіння сірководню:

2H2S + 3O2 = 2SO2 + 2H2O ,

ми бачимо, що два моля сірководню реагує із трьома молями кисню з утворенням двох молей сірчистого газу і двох молей води. Якщо в реакцію вступає х моль сірководню, то співвідношення реагентів і продуктів реакцій виглядає наступним чином:

n(H2S) ׃ n(O2) ׃ n(SO2) ׃ n(H2O) =  2x ׃ 3x ׃ 2x ׃ 2x  = 2 : 3 : 2 : 2  .

Дивіться, будь ласка, ролик з з поясненням нового матеріалу!

 

Запишіть цю задачу та її розв'язування у зошит! 

При взаємодії цинку з розчином хлоридної кислоти виділилось 44,8 л водню. Яка маса цинку прореагувала.

Розв’язання:

1) записуємо рівняння реакції

Zn   +   2HCl   =   ZnCl2   +   H2

2) над рівнянням хімічної реакції записуємо дані з умови задачі

Цинк з хлоридною кислотою

3) під формулами речовин вказуємо їхні кількості (коефіцієнти)

Обрахунок маси цинку за воднем

4) переводимо кількості речовин цинку та водню в грами та літри відповідно

m(Zn) = 1 моль · 65 г/моль = 65 г

V(H2) = 1 моль · 22,4 л/моль = 22,4 л

Цинк з хлоридною кислотою з утворенням водню

5) знаходимо масу цинку. Для цього складаємо пропорцію:

x г – 44,8 л

65 г – 22,4 л

x : 65 = 44,8 : 22,4

x = 65 · 44,8 / 22,4 = 130 г

Відповідь: m(Zn) = 130 г.

Оформлюйте в зошити наступні задачи (дано, розв'язування, відповідь)

Завдання

  1. Запишіть співвідношення кількостей речовин для реакції заліза із сіркою, в якій утворюється ферум (ІІ) сульфід. В якому масовому співвідношенні необхідно змішати залізо із сіркою для одержання ферум (ІІ) сульфіду?
  2. Обчисліть масове співвідношення реагентів (купрум оксиду і сульфатної кислоти) для одержання купрум (ІІ) сульфату.
  3. Яка кількість речовини фосфор (V) оксиду утвориться при згорянні фосфору кількістю речовини 2 моль? 
  4. Обчисліть масу магній оксиду, який утвориться при згорянні 0,5 моль магнію.
  5. Який об’єм вуглекислого газу виділиться при обробці 0,1 моль вапняку (кальций карбонату) надлишком сульфатної кислоти?

 

Задачи з підручника не задаю, бо до них всі готові рішення маються в інтернеті. А для нас важливо працювати самостійно! 

Після закінчення роботи, фотографуйте свої записи та надсилайте вчителю у приватні повідомлення на вайбер. 

 

Категорія: Медіатексти від експертів | Додав: mech (2020-04-05) | Автор: Андрей Елькин
Переглядів: 907 | Теги: дистанційне навчання, рішенняз адач, Хімія, розрахунки, 8 класи | Рейтинг: 5.0/3

Слідкуйте за новинами в групі "Запорізький НВК №19"
Підписуйтесь на нашу сторінку у Facebook

Всього коментарів: 0
avatar

Вхід на сайт

Заради розвитку

Рейтинг успішності

ТОП-5

КРИСТАЛ
24/7
КРЕАТИВ

Коментарі

YML

Характеристика Натрію і Хлору
Натрій: 
До речі, пане Вадиме, Ваша ідея зі створення переліку інтернет-ресурсів медіахолдингу "ВМ-НФ&qu

Я теж абсолютно так думаю. Втім, з'ясовується, що серйозні Інтернет-ресурси, а надто їх розробка

Всі, хто розвиває якийсь бренд, обов'язково повинні мати свій власний сайт, адресу якого розміщу

Ой, загубився перший рядок, він виглядав так:

Хочеш мати власний сайт?

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Друзі сайту

  • department