ВМ-НФ Архів 1 Архів 2 

Головна| Мій профіль| Реєстрація| Вихід| Вхід|RSS

Фільтр пошуку

ВМ-НФ Запоріжжя конференція медіаосвіта конкурси АУП ЗНВК №19 новини Запорізький НВК №19 Шкільний Медіахолдинг Конкурс радіо ЗНУ День учителя Андрій Єлькін Республіка Мрія здоров'я Кристал здорові школи звіт медіаграмотність навчання Департамент освіти відео HEALTHY SCHOOLS безпека урок екологія РК медіакультура 7 клас булінг виховна робота 8 клас 6 клас практична робота екологія 10 клас Солярис Департамент освіти і науки день Перемоги челендж вибори президент самоврядування День Дублера медіа громадянське виховання Карантин Хімія дистанційне навчання

Категорії розділу

Медіатексти від експертів [67]
Медіатексти - Бумеранг [0]
Медіатексти - Нью-Скіфія [3]
Медіатексти - Спалах [10]
Медіатексти - КОТ [1]
Медіатексти - Бригантина [3]
Медіатексти - Фортуна [0]
Медіатексти - Креатив [29]
Медіатексти - Кристал [37]
Медіатексти - Промінь сонця [2]
Медіатексти - Фенікс [7]
Медіатексти - Нове місто [1]
Медіатексти - Соляріс [3]
Навчання завершено [5]

Ми у Фейсбуці

ВМ-НФ

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Медіатворчість


Природоохоронна робота - Екологія РК - КАРАНТИН

Добрий день, дорогі громадяни Мрії - учні Запорізького НВК №19!

В рамках розділу «Природоохоронна діяльність» регіонального факультативного курсу «Екологія рідного краю», ми сьогодні розглянемо тему «Організація природоохоронної роботи на рівні громади».

Метою уроку буде формування знань, умінь, навичок і компетенцій, необхідних для планування і реалізації проектів (акцій, досліджень, інформаційно-просвітницьких кампаній тощо).

ТРОХИ ТЕОРІЇ

Не секрет, що в Дитячо-юнацькій екологічній громадській організації «Республіка Мрія» Запорізького НВК №19 приділяється велика увага навчанню громадян Мрії самостійної реалізації тих чи інших екологічних ініціатив.

З одного боку, починаючи з 2006 р екологічні аспекти стали обов'язковою складовою навчального плану в школах Запоріжжя: введений спеціальний факультативний курс «Екологія рідного краю». У цьому курсі з 1 по 11 клас передбачено формування системи знань про навколишнє середовище рідного краю (природа - джерело знання), отриманих при безпосередньому вивченні природи всередині природи (природа - лабораторія) і для природи (аналіз своїх дій).

З іншого боку, як декларувалося на найвищих рівнях, екологічну освіту в ідеалі потрібно реалізовувати через всі предмети шкільного курсу. Адже важливо, щоб діти усвідомили взаємозв'язок господарської діяльності та екології, навчилися охороняти навколишнє середовище, оволоділи стійкими навичками відповідальної поведінки в природному середовищі.

Завдання екологічної освіти: розкривати залежність людства від навколишнього середовища, виховувати у кожної людини відповідальність за стан природного середовища, вчити адекватно оцінювати результати впливу людської діяльності на природу. Саме екологічно-орієнтована освіта доцільна в виховному контексті, так як забезпечує гідну поведінку людей по відношенню до природи, усуває деструктивні результати діяльності людини, формує почуття громадянської відповідальності кожного члена суспільства за те, що залишиться прийдешнім поколінням.

Але чи є програми екологічної освіти настільки самодостатніми, щоб можна було обмежитися лише передбаченими уроками? У школах, що мають такі структури як ДЮЕГО «Республіка Мрія», кажуть, що ні. На думку активістів громадського екологічного руху, реалізація власних ініціатив може помітною мірою посилити наявний потенціал і покращити ефективність природоохоронної та просвітницької роботи.

У цьому сенсі цікава роль неурядових громадських організацій. Про це ми вказали на попередніх уроках. Активність третього сектора (громадських організацій) покликана зіграти вирішальну роль у приведенні цивілізованого ставлення до навколишнього середовища всіх носіїв антропогенного впливу.

Цікавий досвід організації поза школою неформальної екологічної освіти за участю населення на правах добровольчого руху в Англії. Безліч невеликих ініціативних груп об'єднуються там і створюють добровільні благодійні організації, діяльність яких досить різноманітна. Один з аспектів корисного впливу - екологічна просвіта населення, організація його участі у виконанні національних і місцевих екологічних програм.

У цьому сенсі активності «Республіки Мрія» становлять чималий інтерес. Тут поле нашої діяльності за змістом збігається з проектами в Великобританії. Тут успішно намагаються залучити населення до практичного виконання екологічних програм і домогтися позитивних змін поведінки людей по відношенню до природи.

Пригадуються численні акції, які проводилися на базі Запорізького навчально-виховного комплексу № 19: щорічні екологічні марафони, спрямовані на залучення дітей та їх батьків в активну еколого-перетворюючу діяльність.

Згадаймо міську виставку фоторобіт «Краса і біль Запоріжжя», яка експонувалася в Запорізькому НВК №19, або проект «Школа без куріння», який був ініційований громадською екологічною асоціацією «Зелений рух Запоріжжя», і був презентований як стартовий захід загальноміського значення.

В Англії охоплення населення благодійними програмами буває настільки широким, що виливається в громадські кампанії, які змушують уряд приймати певні рішення для поліпшення стану навколишнього природного середовища.

Добровольчі організації знайшли свою нішу в суспільному житті. Вони мають налагоджені асоціативні зв'язки, незалежні від партій, можуть проводити кампанії «за» і «проти», змінюють свою тактику і форми діяльності, що демонструє їх оперативність і мобільність.

Фінансування відбувається за рахунок спонсорів. Саме вони дають кошти на різноманітні освітні та інші соціальні програми. Між добровільними організаціями існують конкурентні відносини: вони борються за отримання грантів від промисловості.

Формуванню екологічних знань і умінь школярів сприяють центри польових досліджень. Прикладами таких проектів можуть бути: «Бережіть річки», «Екологія міста», «Кислотні дощі», «Озон» і ін. Учні протягом тривалого часу ведуть різноманітні дослідження, наприклад: стежать за дощами з урахуванням напрямку вітру, наносять дані на координаційну сітку. У сільській місцевості вони вивчають вміст озону в приземному шарі, спостерігаючи за ростом і розвитком чутливих до озону рослин і проводячи біометричні спостереження. Такі проекти здійснюються, як правило, протягом 2-3 років.

Численні проекти за участю громадськості охоплюють широке поле діяльності. Звертають на себе увагу такі проекти як «Вивчення рівня шуму на вулицях і в квартирах», «Збір сміття та побутових відходів», «Озеленення населених пунктів», «Переробка відходів», «Заощадження енергії».

Виконання цих програм сприяє самоосвіті, в ході якої у людини виробляється певний стиль поведінки, що сприяє формуванню екологічного мислення та засвоєння екологічної культури: що я можу зробити, щоб зменшити вплив екологічно несприятливого фактору? Хто може мені допомогти? Як і коли я можу оцінити результати своїх дій? Які можуть бути результати моїх дій, якщо їх зробити в масштабах держави, планети?

Виконання таких програм розвиває ділову активність людей різного віку, показує, як багато може зробити кожна людина для поліпшення стану навколишнього природного середовища.

 

ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ

Які ж етапи необхідно пройти, щоб підготувати і реалізувати успішний екологічний проект (акцію, дослідження, інформаційно-просвітницьку кампанію)?

Як рекомендують експерти Еко-НУО, необхідно діяти в послідовності: пошук проблеми - планування дій - аналіз результатів - попереднє рецензування - виконання запланованих заходів - моніторинг і оцінка - презентація досягнень.

 

Алгоритм підготовки і реалізації екологічного проекту

№ етапу

Етап

Зміст

1

Роздуми і міркування

Пошук екологічної проблеми. Проведення досліджень - опитувань, замірів, лабораторних дослідів. Важливо побачити, як люди впливають на природу.

Наприклад, чи можна скоротити відходи домогосподарств і організацій, удосконалити або впровадити роздільне збирання відходів, організувати на рівні громади переробку та утилізацію, здійснити доступний рецикл.

Або, наприклад, можна вивчити питання кислотних дощів: в умовах шкільної хімічної лабораторії проводити вимірювання рН молока, соку лимона, розчину оцту, розчину соди, після чого провести двотижневі спостереження за рН дощової води.

Або, наприклад, можна вивчати процеси за допомогою біологічних індикаторів навколишнього середовища: класифікаційні морфологічні ознаки сонечок і джмелів, опис їх життєвих циклів; вирощування квітів і спостереження за відвідуванням комахами рослин.

Можна також вивчити приземний озоновий шар: спостереження вегетативного циклу двох видів редиски, один з яких чутливий до підвищеної концентрації озону, інший - стійкий; фіксація ознак пошкодження підвищених концентрацій озону.

Можна проводити опитування населення, створювати онлайн опитувальники, за допомогою яких вивчати екологічні проблеми рідного краю. В анкетах можна задавати такі питання: де Ви живете? Чи є біля вас покинута земля? В якому стані знаходяться тротуари, дерева? Яка рослинність на Вашій вулиці? Як облаштовані місця для збору відходів? Чи відповідають вони санітарним нормам? Шумно чи ні біля Вашого будинку? Та ін.

Ці та подібні їм активності дозволять визначити ті чи інші проблеми, характерні для вашого району, виділити найбільш актуальні серед них. Особливо важливо на даному етапі уявити собі комплекс заходів, які дозволять поліпшити ситуацію.

 

2

Планування дій

На даному етапі ви складаєте послідовний перелік заходів, які в своїй сукупності дозволять досягти помітного прогресу в вирішенні ключової проблеми.

Під реалістичністю заходів розуміють їх здатність мінімізувати проблему. Тому на місцевому рівні зазвичай працюють з відповідними проблемами. Заходи спрямовуються на цільову аудиторію проекту, тобто на зацікавлені сторони, яким під силу ініціювати і реалізувати прогресивні зміни.

Наприклад, для вирішення проблеми сміття на вулицях зусилля доцільно направляти в сторону жителів мікрорайону, продумавши відповідну інформаційно-просвітницьку кампанію.

Або, наприклад, відсутність умов для роздільного збору твердих побутових відходів (ТПВ) потрібно розглядати як недопрацювання міської влади, яка не змогла реалізувати місцеву програму по забезпеченню дворових територій відповідними контейнерами і по впровадженню механізмів контролю роздільного збору. Причину тут також можна бачити у відсутності на міському рівні інфраструктури з утилізації тих чи інших фракцій відходів, відповідальність за що, також лягає на плечі місцевої влади. Зрозуміло, що основною цільовою аудиторією такого проекту будуть мер міста і відповідні департаменти, що знаходяться в його підпорядкуванні.

Планування заходів обов'язково передбачає складання чіткого графіка їх проведення. Кожен захід має дату проведення.

Планування передбачає також інвентаризацію необхідних і наявних ресурсів. Під ресурсами розуміють як людські (команда проекту), так і матеріальні ресурси (офіс, оргтехніка, телефонний та інтернет зв'язок, транспортні та інші витрати). Під потребами проекту розуміють його бюджет. Важливо передбачити все, що вам буде необхідно для якісного здійснення передбачених заходів.

Формуючи команду проекту, ви розподіляєте відповідальність за своєчасне виконання тих чи інших заходів: хто, за що відповідає. Кожну службу очолює той чи інший учасник проекту. У проекті повинні бути: фінансова служба (бухгалтер), інформаційна служба (редактор сайту, копірайтер, громадський журналіст), служба постачання (закупівля всього необхідного). Обов'язковими, як правило, є транспортна служба (водій), поштова служба (робота з кореспонденцією). Не менш важливими будуть: експертна служба (моніторинг і оцінка), піар-служба (презентація досягнень, проведення брифінгів та прес-конференцій), служба роботи з волонтерами.

Важливу роль при плануванні проекту мають чітко позначені індикатори ефективності. Індикатори зазвичай передбачаються для грантоутворюючих організацій, які виступають спонсорами Вашого проекту (надають фінансову підтримку). Під індикаторами розуміють відчутні продукти проектної діяльності. Це все, що було створено командою проекту і що можна буде без обмежень бачити і відчувати в кількісно-якісному вимірі. Наприклад, якщо ви видаєте екологічну газету, то в індикаторах ви вказуєте тираж газети, скільки примірників буде розповсюджено безкоштовно, хто одержувачі, кількість поштових квитанцій, які вказують на розсилку Вашої газети за адресами цільової аудиторії.

Отже, план проекту містить перелік заходів, терміни їх проведення, ​​відповідальних осіб, ресурси, бюджет, індикатори, очікувані результати та прогноз безперервних поліпшень, які завдяки проекту матимуть місце після його завершення.

3

Попереднє рецензування

Даний етап має велику цінність. Ви надаєте ваш проект фахівцям в області проектного менеджменту для експертизи. Експерти рецензують ваш проект для об'єктивної оцінки відповідності заходів, ресурсів, термінів і очікуваних результатів цілям проекту. Для проекту учнів шкіл в якості експертів виступають їхні вчителі біології, хімії, екології, класні керівники.

У рецензії вказуються недоліки, які необхідно врахувати в процесі остаточного редагування проекту.

Проект затверджується керівником (автором) і бухгалтером проекту.

Грантовий проект затверджується керівництвом грантоутворюючої організації, і тоді проект отримує запитуване фінансування.

4

Виконання плану дій

На даному етапі виконуються всі заплановані заходи. Кожен захід детально висвітлюється в мас-медіа. Терміни строго дотримуються. Для освітлення ключових проміжних досягнень залучаються місцеві ЗМІ. Заходи проводяться так, щоб заплановані індикатори відповідали передбаченим кількісно-якісним показникам.

Команда проекту проводить регулярні наради, метою яких є ретельне узгодження спільних дій. Оперативність та мобільність проведення узгоджень досягається за допомогою сучасних дистанційних технологій.

 

5

Критична оцінка (моніторинг і оцінка)

Даний етап здійснюється паралельно з виконанням всіх заходів. Моніторинг та оцінка - це відстеження проектних дій з точки зору передбачених індикаторів (досягнення кількісно-якісних показників).

Важливо не тільки бачити невдачі, але і виявляти їх причини. Моніторинг та оцінка проектної діяльності дозволяє вносити корекції і мінімізувати ризики.

Факторами успішності проектної діяльності є компетентність учасників проекту, обґрунтованість планування ресурсів, злагодженість роботи служб проекту, здатність до залучення волонтерів, належне інформування, оперативність зворотного зв'язку, врахування синергетичних принципів (співпраця зацікавлених сторін).

 

6

Аналіз результатів

На даному етапі складається підсумковий звіт проектної діяльності, в якому перераховуються всі основні досягнення команди проекту і вказується на реалізацію мети проекту та на виконання всіх поставлених перед проектом завдань.

Звіт має додатки з фотозвітами, відеороликами, посиланнями на публікації в ЗМІ, інфо-графікою, результатами соціологічних досліджень, збірками матеріалів, та іншими продуктами проектної діяльності.

 

7

Презентація досягнень (підсумковий захід)

Під презентацією проектних досягнень зазвичай розуміють якийсь підсумковий захід, на якому присутні представники всіх зацікавлених сторін, журналісти місцевих телеканалів і газет.

Метою підсумкового заходу є ознайомлення зацікавлених сторін з результатами проекту та презентація цих досягнень для широкої аудиторії (як приклад прогресивних практик, здатних сприяти сталому розвитку місцевої території або місцевої громади).


 


Додатково!

Пришкільні ділянки - екологічні лабораторії для школярів Великобританії

Для екологічної освіти дітей і населення широко використовуються пришкільні ділянки. Діти, батьки та вчителі об'єднуються для спільної діяльності в системі екологічної освіти і створюють природні ділянки – екологічні лабораторії на території школи або поблизу неї. На цих ділянках розташовуються модельні екосистеми: природний квітковий луг, ставок з необхідним набором безхребетних і хребетних мешканців, болото та ін., які стають об'єктом вивчення.

Для активізації діяльності вчителів по наданню пришкільних ділянках статусу екологічної лабораторії проводиться вивчення досвіду шкіл. Цьому сприяє організація цільових обговорень серед вчителів. Перелік питань таких обговорень може бути таким:

1. Чи використовується ділянка як засіб екологічного навчання школярів, і яким чином?

2. Чи залучають Вас до створення екосистем (ставок, галявина, квітник) на території Вашої ділянки?

3. Чи можна наявні екосистеми використовувати в навчанні школярів?

4. Як розвинути і реалізувати ідею створення поблизу школи модельних природних екосистем і залучити до їх створення вчителів, школярів, батьків?

5. Чи є план підтримки стану екосистеми на Вашій пришкільній ділянці і поблизу школи?

6. Де Ви здобуваєте фінанси і необхідний будівельний матеріал?

7. Чи виникнуть у Вас труднощі в зв'язку з необхідністю модернізації ділянки і перетворення її в екологічну лабораторію?

8. Що стане з ділянкою, якщо керівник проекту екологічної лабораторії звільниться зі школи?

Така діяльність сприяє формуванню вміння проводити дослідження, спілкуватися, приймати рішення, правильно оцінювати стан навколишнього середовища і свідомо ставитися до аналізу одержуваної інформації про реальні екологічні проблеми. При цьому належне значення надається формуванню адекватної суспільної реакції на екологічні проблеми своєї місцевості, на зміни, що відбуваються в навколишньому середовищі, пошуку і прийняття рішень, аналізу та оцінці власних дій.

 

Шановні громадяни Мрії! Ви можете за бажанням спланувати свій власний проект та надіслати його для експертизи вчителю екології рідного краю.

Також вітається написання коментарів до цього уроку! Діліться враженнями про реалізацію екологічних проектів учнями вашого класу. Напишіть, будь ласка, які проблеми нашого мікрорайону можна визнати найбільш гострими. Які заходи можуть покращити ситуацію та пом’якшити ризики для навколишнього природного середовища та для здоров’я мешканців району.

На цьому наш урок завершено. Дякую за старанну роботу! На все добре! До побачення!   

Категорія: Медіатексти від експертів | Додав: mech (2020-05-04) | Автор: Андрей Елькин
Переглядів: 72 | Коментарі: 7 | Теги: екологія РК, НУО, громадські організації, урок, акції, проекти, дослідження, Карантин, планування | Рейтинг: 5.0/3

Слідкуйте за новинами в групі "Запорізький НВК №19"
Підписуйтесь на нашу сторінку у Facebook

Всього коментарів: 7
avatar
0
1 sovetnik080308 • 4:46 PM, 2020-05-07 [Матеріал]
Статья клас заслужевает пяти звёзд.
avatar
0
2 mech • 5:52 PM, 2020-05-07 [Матеріал]
Дякую за відгук! )
avatar
0
3 julijabozhenko • 8:34 PM, 2020-05-07 [Матеріал]
Як завжди дуже пізнавально та цікаво!
avatar
0
4 mech • 8:42 PM, 2020-05-07 [Матеріал]
Дякую! Приємно читати такі коментарі. )
avatar
0
5 flovs65 • 12:24 PM, 2020-05-09 [Матеріал]
Класс, очень интересно!
avatar
0
6 mech • 7:59 AM, 2020-05-18 [Матеріал]
Дякую! )
avatar
0
7 sanikbond • 8:31 AM, 2020-05-25 [Матеріал]
очень класная статья
avatar

Вхід на сайт

Пошук

Рейтинг успішності

ТОП-5

1 місце - КРИСТАЛ
2 місце - КРЕАТИВ
3 місце - СОЛЯРИС
4 місце - ПРОМІНЬ СОНЦЯ
5 місце - БРИГАНТИНА

Коментарі

Чим дивує запорізьке урочище Пристіни
Дякую! )

Александр, благодарю за активное участие в уроке! )

Безперервно навчаємось! Удосконалюємо знання, навички, вміння та компетенції!!! 

1. ...

Саша, спасибо за отзыв! Впереди ещё много открытий! )

Друзі сайту

  • department