Практикум зі створення відео-репортажу «Нове покоління задає ритм», в якому потрібно показати проблему місцевої громади та її можливе вирішення, дотримуючись журналістських стандартів.
Автори кращого репортажу нагороджуються цифровим фотоапаратом з об’єктивом.
Цикли
1. етап - Подача учасниками конкурсних робіт - 01 жовтня - 30 жовтня.
2. етап - Онлайн-голосування - 31 жовтня - 08 листопада.
3. етап - Визначення членами журі найкращих робіт - 08 листопада - 16 листопада.
4. етап - Оголошення результату - 16 листопада.
Завдання: створити відеоролик, в якому буде висвітлюватись актуальна інформація про проблеми місцевої громади та можливі шляхи їх вирішення.
Тривалість відео: до 90 секунд.
Оцінювання відбуватиметься за наступними критеріями:
- висвітлення у відеоматеріалі суспільно важливої̈ проблематики (1-10 балів);
- відповідність відеоматеріалу темі Конкурсу (1-5 балів);
- дотримання журналістських стандартів (баланс думок і точок зору, об’єктивність, достовірність (посилання на джерела) відокремлення фактів від коментарів, точність, повнота представлення фактів та інформації з проблеми) (1-10 балів);
- інформація у конкурсних роботах має бути викладена цікаво, креативно, враховуючи цільову аудиторію (10 балів).
Максимальний бал – 35 балів.
Етапи виконання проекту:
1. Пошук проблеми на рівні місцевої громади (спостереження, опитування, вільне спілкування, моніторинг преси та соціальних мереж). Трендові теми: коронавірус і безпека, екологія мікрорайону, благоустрій мікрорайону, що ми їмо (якість продуктів харчування, доступ до органічних продуктів, економічна доступність), якість питної води і здоров’я тощо
2. Написання сценарного плану. Визначення сюжетної лінії, героїв сюжету. Автори відповідають на наступні запитання:
- В якої послідовності в репортажі буде розкриватися суть проблеми та пропонуватися можливі шляхи її вирішення?
- Як краще досягти балансу думок і точок зору?
- Як подати інформацію, щоб не порушити об’єктивність?
- Як забезпечити достовірність? Якими реченнями можна підкреслити дотримання стандарту достовірності? Яку роботу потрібно здійснити, щоб зібрати виключно достовірну інформацію?
- Хто повинний промовляти факти, а хто – коментувати проблему та пропонувати шляхи її вирішення?
- Як перевірити точність та повноту зібраної та запланованої для трансляції інформації?
- Хто є цільовою аудиторією репортажу? Для кого призначений цей репортаж? Який інтелектуальний і культурний рівень переважно має ця аудиторія?
- Як враховуючи інтереси та культурний рівень цільової аудиторії зробити репортаж цікавим і креативним, а можливо – вірусним?
3. Робота оператора. Запис відеоряду, коментарів героїв репортажу, закадрового голосу.
4. Професійне монтування відео-проекту (90 секунд – хронометраж). Забезпечення логіки чергування кадрів (ближні, середні та дальні плани).
5. Робота з титрами (повнота необхідної інформації, авторське право).
Заповніть таблицю!
1
|
Яку проблему місцевої громади ви вважаєте найбільш актуальною?
|
|
2
|
Хто може підтвердити наявність цієї проблеми та стати героєм вашого репортажу, надаючи свій коментар на камеру?
|
|
3
|
Які відомості про цю проблему відомі та яким чином ви будете їх збирати в інтернеті ?
|
|
4
|
В якої послідовності в репортажі буде розкриватися суть проблеми та пропонуватися можливі шляхи її вирішення?
|
|
5
|
Як краще досягти балансу думок і точок зору?
|
|
6
|
Як подати інформацію, щоб не порушити об’єктивність?
|
|
7
|
Як забезпечити достовірність? Якими реченнями можна підкреслити дотримання стандарту достовірності? Яку роботу потрібно здійснити, щоб зібрати виключно достовірну інформацію?
|
|
8
|
Хто повинний промовляти факти, а хто – коментувати проблему та пропонувати шляхи її вирішення?
|
|
9
|
Як перевірити точність та повноту зібраної та запланованої для трансляції інформації?
|
|
10
|
Хто є цільовою аудиторією репортажу? Для кого призначений цей репортаж?
|
|
11
|
Який інтелектуальний і культурний рівень переважно має ця аудиторія? (високий, середній, низкий)
|
|
12
|
Як враховуючи інтереси та культурний рівень цільової аудиторії зробити репортаж цікавим і креативним, а можливо – вірусним?
|
|
13
|
Запропонуйте оригінальну назву свого репортажу.
|
|
14
|
Хто входить в Вашу команду зі створення репортажу?
|
|
Складіть графік робіт та визначте дату остаточної готовності продукту.
|