Портал шкільної преси Запорізької гімназії №19 Запорізької міської ради

 

 

Пошук

Фільтр пошуку

ВМ-НФ Запоріжжя конференція медіаосвіта конкурси АУП ЗНВК №19 Запорізький НВК №19 Шкільний Медіахолдинг Конкурс радіо Андрій Єлькін Республіка Мрія здоров'я Кристал здорові школи звіт медіаграмотність навчання відео Шевченківські пакети плакати постер HEALTHY SCHOOLS плакат безпека медіатворчість урок екологія РК медіакультура 7 клас 9 клас булінг виховна робота 8 клас основи медіаграмотності практична робота екологія Солярис Департамент освіти і науки біологія еко-марафон Вісник Мрії челендж самоврядування медіа Карантин Хімія дистанційне навчання кіноклуб

Категорії розділу

Медіатексти від експертів [149]
Медіатексти - 24/7 [2]
Медіатексти - Бумеранг [0]
Медіатексти - Нью-Скіфія [5]
Медіатексти - Спалах [10]
Медіатексти - КОТ [1]
Медіатексти - Бригантина [7]
Медіатексти - Фортуна [0]
Медіатексти - Креатив [33]
Медіатексти - Кристал [42]
Медіатексти - Промінь сонця [4]
Медіатексти - Фенікс [7]
Медіатексти - Нове місто [1]
Медіатексти - Соляріс [3]
Навчання завершено [5]

Ми у Фейсбуці

ВМ-НФ

Медіатворчість


Маніпуляції в ЗМІ - Основи медіаграмотності (теорія)

Медіа-маніпуляція

Медіа-маніпуляція (за новим правописом – медіаманіпуляція) — вид психологічного впливу, що здійснюється через пресу (газети, журнали, книги), радіо, телебачення, інтернет, кінематограф, звукозаписи та відеозаписи, відеотексти, телетексти, рекламні щити та панелі, домашні відеоцентри, що поєднують телевізійні, телефонні, комп'ютерні та інші лінії зв'язку, соціальні мережі, що призводить до пробудження у об'єкта впливу намірів, які змінюють його бажання, настрої, поведінку, погляди тощо.


Визначення впливу ЗМІ
Безпосереднім об`єктом дії інформаційних повідомлень засобів масової комунікації (ЗМІ) є як окремий індивід, так і велика група людей, що становлять аудиторію для того чи іншого конкретного ЗМІ. ЗМІ мають чималі можливості впливати на спосіб життя та переконання особистості як суто інформаційно, так і за допомогою практичних зразків.

ЗМІ – один із соціальних інститутів, що тією чи іншою мірою виконують замовлення суспільства та окремих соціальних груп щодо певного впливу на населення в цілому, в тому числі й на окремі вікові та соціальні категорії. Можна зазначити два аспекти такого впливу. По-перше, ЗМІ істотно сприяють засвоєнню людьми різного віку широкого спектра соціальних норм та формуванню у них ціннісних орієнтацій у сфері політики, економіки, здоров`я, права тощо. По-друге, ЗМІ фактично є своєрідною системою неформальної освіти та просвіти різних категорій населення. При цьому користувачі ЗМІ здобувають досить різнобічні, суперечливі, несистематизовані знання, відомості з різних питань суспільного та політичного життя. 

Рівні впливу ЗМІ

1. Легше всього впливати на людей, які до цього ніякої визначеної думки з даного питання не мали;
2. Інформація може посилити, закріпити позиції, вже вироблені в індивіда;
3. За сприятливих умовах масова комунікація може послабити існуючі ставлення і уявлення, не ставлячи собі за мету їх змінити. 

Рівні сприйняття
1) індивідуальний; 2) груповий; 3) організаційний; 4) суспільний. 

Індивідуальний рівень. Метою впливу ЗМІ на індивідуальний рівень може бути вироблення в індивіда: усвідомлення.
ЗМІ доносить інформацію про певний об’єкт і обстоює його значимість.

Важливою функцією мас-медіа є передача інформації великій кількості людей. Оволодіння знаннями є вагомим результатом, оскільки це веде до створення бажаного ставлення до певного об’єкта і стає необхідною умовою для подальшого формування у людини певної поведінки.

ЗМІ можуть корегувати ставлення аудиторій до певних об’єктів. Більш того, ставлення передбачає наявність цінностей і переконань, що можуть стати підставою до активних дій.

Віра людини у здатність змінювати свою поведінку є важливим чинником у виборі й підтримці здорової поведінки. У даному випадку ЗМІ можуть використовуватися, щоб стимулювати розвиток самодієвості кількома шляхами, що зокрема містять: моделювання інтересу до поведінки, навчання вмінням, необхідним для прийняття певної моделі поведінки, заохочення простої тимчасової поведінки, такої, як пробна поведінка тощо.

ЗМІ транслює певні навички та вміння і заохочує аудиторію їх прийняти. У кінцевому результаті поведінка індивіда може змінитися повністю.

Рівень групи. ЗМІ може сприяти змінам у поведінці спілкування в межах соціальних груп. Кількість і види цих взаємодій можуть бути важливими цілями на рівні групи. ЗМІ намагаються залучати членів сім'ї, друзів, співробітників та інших до загальних дискусій. 

Рівень організації. Об'єктами впливу тут ЗМІ зазвичай є робочі місця, школи, супермаркети та інші торгові точки роздрібної торгівлі тощо. Зазвичай використовуються друковані видання, наприклад, пам’ятні записки, інформаційні бюлетені і брошури. Вони розраховані на певні групи і пристосовані до певного контексту.

Рівень суспільства. 4 русла впливу медіа на рівні суспільства:

1. Середовище суспільної інформації. Кампанії мас-медіа є сильним засобом впливу на цю ланку, бо їм важливо створити таке середовище, яке сприятиме поширенню, впровадженню і засвоєнню необхідної інформації.

2. Громадська думка відіграє важливу роль у реалізації й підтримці державної політики, у розподілі суспільних ресурсів. Є твердження, що той, хто володіє засобами масової інформації, володіє громадською думкою. 

3. Державна політика. Мас-медіа можуть підтримувати урядові позиції і культивувати політику прийняття їхніх регулювань громадськістю.

4. Соціальні норми. Вплив мас-медіа є доступним для сприйняття особистістю і для нормативної поведінки у соціальній системі. Індивідуальне сприйняття соціальних норм під впливом мас-медіа може бути настільки сильним, наскільки вдало подаються одні нормативні стосунки і поведінка та виключає інші. За таких умов на поведінку людини впливають лише узагальнені і вивірені мас-медіа соціальні норми. На суспільному рівні нормативна поведінка випливає принаймні частково з норм поведінки, які постійно висвітлюють ЗМІ.[1] Отже, масова комунікація є засобом утвердження в суспільстві певних цінностей, переконань тощо, а також здійснення впливу на думки 

Джерело та посилання на більш детальну інформацію:

http://surl.li/hign 

Категорія: Медіатексти від експертів | Додав: mech (2020-11-23) | Автор: uk.wikipedia.org W
Переглядів: 389 | Теги: ризики, медіаграмотність, впливи, преса, ЗМІ, маніпуляції | Рейтинг: 5.0/1

Слідкуйте за новинами в групі "Запорізький НВК №19"
Підписуйтесь на нашу сторінку у Facebook

Всього коментарів: 0
avatar

Вхід на сайт

Заради розвитку

Рейтинг успішності

ТОП-5

КРИСТАЛ
24/7
КРЕАТИВ

Коментарі

YML

Характеристика Натрію і Хлору
Натрій: 
До речі, пане Вадиме, Ваша ідея зі створення переліку інтернет-ресурсів медіахолдингу "ВМ-НФ&qu

Я теж абсолютно так думаю. Втім, з'ясовується, що серйозні Інтернет-ресурси, а надто їх розробка

Всі, хто розвиває якийсь бренд, обов'язково повинні мати свій власний сайт, адресу якого розміщу

Ой, загубився перший рядок, він виглядав так:

Хочеш мати власний сайт?

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Друзі сайту

  • department