Портал шкільної преси Запорізької гімназії №19 Запорізької міської ради

 

 

Пошук

Фільтр пошуку

ВМ-НФ Запоріжжя конференція медіаосвіта конкурси АУП ЗНВК №19 Запорізький НВК №19 Шкільний Медіахолдинг Конкурс радіо Андрій Єлькін Республіка Мрія здоров'я Кристал здорові школи звіт медіаграмотність навчання відео Шевченківські пакети плакати постер HEALTHY SCHOOLS плакат безпека медіатворчість урок екологія РК медіакультура 7 клас 9 клас булінг виховна робота 8 клас основи медіаграмотності практична робота екологія Солярис Департамент освіти і науки біологія еко-марафон Вісник Мрії челендж самоврядування медіа Карантин Хімія дистанційне навчання кіноклуб

Категорії розділу

Медіатексти від експертів [149]
Медіатексти - 24/7 [2]
Медіатексти - Бумеранг [0]
Медіатексти - Нью-Скіфія [5]
Медіатексти - Спалах [10]
Медіатексти - КОТ [1]
Медіатексти - Бригантина [7]
Медіатексти - Фортуна [0]
Медіатексти - Креатив [33]
Медіатексти - Кристал [42]
Медіатексти - Промінь сонця [4]
Медіатексти - Фенікс [7]
Медіатексти - Нове місто [1]
Медіатексти - Соляріс [3]
Навчання завершено [5]

Ми у Фейсбуці

ВМ-НФ

Медіатворчість


Кількісний склад розчину - 7 клас

«Все впереди! Как мало за плечами!
Пусть химия нам будет вместо рук,
Пусть станет математика очами.
Не разлучайте этих двух подруг».
(М. Алигер)

Доброго дня, дорогі семикласники Запорізького НВК №19!

Вивчаємо розділ №3 «Вода».  Тема сьогоднішнього уроку:  «Кількісний склад розчину.  Масова частка розчиненої речовини» (запишіть у зошит).

Будемо формувати поняття про масову частку розчиненої речовини в розчині, обчислювати масу і масову частку розчиненої речовини в розчині.

Пам’ятайте, що для нас важливо розвивати пізнавальний інтерес до дисципліни, логічне мислення, самостійність у процесі розв’язування задач.

Для цього, як завжди, будемо залучати свою увагу, пам'ять, уміння виділяти головне, робити висновки.

Будемо розвивати спеціальні вміння, навички безпечного поводження з речовинами, вчитися виконувати найпростіші операції під час проведення хімічних експериментів.

На минулому уроці ми дізналися, що вода є найкращим розчинником багатьох речовин (її називають універсальним розчинником). Давайте згадаємо, що таке розчин та наведемо приклади розчинів.

З чого складаються розчини? На слайді ви бачите, що будь який розчин завжди складається мінімум з двох компонентів. Це – розчинник і розчинювана речовина.

На які групи по відношенню до води поділяються усі речовини?

Чи можна розділити розчин на компоненти? Яким способом?

Згадаємо матеріал першого семестру!

Ви бачите, що, оскільки водні розчини завжди однорідні суміші, то для них підходять випарювання або перегонка (дистиляція).

Раніше ми почали знайомитись з розчинами та знаємо, як їх можна виготовити.

Дивіться відео, як готують розчини!

 

Давайте пригадаємо що таке відсотки.  Як знайти відсотки від числа і число за його відсотками? Пригадайте як ми з вами знаходили масову частку елемента в сполуці. 

Ось, наприклад, як ми розв’язували такі задачі у першому семестрі! В даному випадку здійснено розрахунок масових часток елементів у хлор (VII) оксиді.

Що треба знати для приготування розчину? Напишіть Ваші думки у зошит.

Якщо подивитися на склянки з розчинами у хімічні лабораторії або в аптечці, можна побачити на етикетках написи: 5% спиртовий розчин йоду, 9% розчин оцтової кислоти, 0,1% назальний спрей, 70% розчин оцтової кислоти, 3% розчин пероксиду водню, 10% розчин амоніаку і т.д.

Як ви гадаєте що означають ці записи на етикетках? І навіщо вони потрібні?

Під час роботи з розчинами важливо знати їхній кількісний склад, зокрема масову частку розчиненої речовини. Цю важливу кількісну характеристику завжди зазначають на етикетках хімічних реактивів, харчових продуктів, лікарських засобів у формі розчинів. Відсотки які написані на етикетках виражають яка кількість речовини там розчинена.

Важливо уважно читати етикетки на споживчих товарах. Наприклад,  9% і 70% розчини оцтової кислоти. Обидві речовини використовуються у кулінарії перша має назву столовий оцет, а друга оцтова есенція. Якщо помилково використати есенцію замість оцту, можна спричинити важкі хімічні опіки органів травлення. Тому потрібно бути уважними, коли ми читаємо етикетки.

Сьогодні ми з вами навчимось виконувати розрахунки для приготування розчинів.

Ця тема дуже тісно пов’язана з математикою. Розв’язування задач цього типу зводиться до обчислень:

- масової частки розчиненої речовини: w (дубль-ве), або ω – (омега). Дана величина виражається у частках одиниці або у відсотках.

Оформлюйте в зошиті наступні відомості!

 

РУХАНКА!!! 

 

Продовжуємо працювати! 

Запам'ятайте! Масову частку розчиненої речовини ω звичайно виражають у частках від одиниці або у відсотках.

Наприклад, масова частка розчиненої речовини – СаСl2 у розчині дорівнює 0,06, або 6%. Це означає, що в розчині Кальцій хлориду масою 100 г міститься хлорид кальцію масою 6 г і вода масою 94 г.

Як обчислювати маси розчиненої речовини. Для початку давайте розглянемо алгоритм розв’язування задач.

Алгоритм обчислення маси розчиненої речовини, якщо відома масова частка розчиненої речовини й маса розчину

1) Прочитайте текст задачі    

Обчисліть масу солі, необхідну для приготування розчину масою 200 г з масовою часткою солі 0,05.

2) Запишіть скорочено умову задачі    
Дано: 
m(розч.) = 200 г
ω(солі) = 0,05
Знайти:
m(соліl) - ?

3) Запишіть формулу для обчислення маси розчиненої речовини, виходячи із формули: ω(солі) =  

m(солі) = ω(солі) · m(розч.)

4) Підставте в отриманий вираз чисельні дані з умови задачі та здійсніть розрахунки    

m(солі) = 0,05 · 200 = 10(г)

5) Запишіть відповідь    

Відповідь: m(солі) = 10г

 

Дивіться ще приклади задач! файл.pdf  >>>

Шановні учні, сьогодні на уроці ми розібралися, що таке розчин, які основні компоненти розчину, яку речовину можна назвати універсальним розчинником, що таке масова частка, якою формулою визначається масова частка.

Спробуйте самостійно розв’язати у робочих зошитах наступну задачу.

Обчисліть масу води та масу натрій хлориду, що використали для отримання 300 г розчину з масовою часткою солі 20%.

Додаткове завдання:

Обчислити масову частку цукру у чаї який споживаєте ви та ваші рідні.  Взявши до уваги, що 1 ч.л. цукру – це 2,5 г., 1 склянка вміщує 200 мл. води.

 

На цьому наш урок завершено! Продовжимо вчитися розв'язувати задачі на наступних уроках! А зараз фотографуйте вашу роботу! Надсилайте фото вчителю на перевірку!

Категорія: Медіатексти від експертів | Додав: mech (2020-04-15) | Автор: Андрей Елькин
Переглядів: 1499 | Теги: дистанційне навчання, розчини, обчислення, Карантин, урок, задачі, 8 клас | Рейтинг: 5.0/1

Слідкуйте за новинами в групі "Запорізький НВК №19"
Підписуйтесь на нашу сторінку у Facebook

Всього коментарів: 0
avatar

Вхід на сайт

Заради розвитку

Рейтинг успішності

Визначаємо

Коментарі

YML

Характеристика Натрію і Хлору
Натрій: 
До речі, пане Вадиме, Ваша ідея зі створення переліку інтернет-ресурсів медіахолдингу "ВМ-НФ&qu

Я теж абсолютно так думаю. Втім, з'ясовується, що серйозні Інтернет-ресурси, а надто їх розробка

Всі, хто розвиває якийсь бренд, обов'язково повинні мати свій власний сайт, адресу якого розміщу

Ой, загубився перший рядок, він виглядав так:

Хочеш мати власний сайт?

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Друзі сайту

  • department