Просто знати – це ще не все,
знання потрібно використовувати.
Йоганн Вольфганг фон Гете
Доброго дня, шановні учні!
Тема нашого уроку "Хімічні властивості амфотерних гідроксидів"
Сьогодні закріпимо знання про основи, кислоти. Згадаємо поняття "основні властивості" та "кислотні властивості". Будемо складати рівнення реакція обміну.
Новою інформацією сьогодні буде для вас хімічні властивості основ, які в хімії називають амфотерними.
Іншими словами, ми будемо розглядати поняття амфотерності , як здатності сполук проявляти двоїсті властивості: і кислот, і основ; розширювати знання про властивості основ і кислот на прикладі амфотерних сполук; формувати вміння та навички складання хімічних реакцій на прикладі амфотерних основ; розвивати вміння спостерігати, творчо мислити; виховувати прагнення до знань.
Запишіть, будь ласка, тему уроку у зошит!
Почнемо традиційно з розминки!
Перевірте правильність виконання цього завдання >>>
Далі записуйте у зошит схему, яка характеризує хімічні властивості неорганічних сполук!
Як бачимо, основи і основні оксиди мають основні властивості, кислоти і кислотні оксиди мають кислотні властивості. При цьому, виділяють ще групу речовин, які проявляють проміжні властивості - мають ознаки кислот та основ. Їх називають амфотерними.
Сьогодні на уроці це наше головне завдання! Що будемо робити, дивіться на слайді!
.
Запишіть у зошит: Амфотерні гідроксиди — речовини, до складу яких входить аніон ОН− (гідроксид-іон), і які при взаємодії з кислотами поводять себе як основи, а при взаємодії з основами — як кислоти. До амфотерних відносять гідроксиди, формально утворені від амфотерних оксидів: Zn(OH)2, Sn(OH)2, Pb(OH)2, Al(OH)3, Sn(OH)4, Pb(OH)4 тощо.
1. У розчинах амфотерних гідроксидів індикатори не змінюють свого забарвлення. Вони дуже слабкі електроліти. Не випадково ці гідроксиди віднесені до нерозчинних основ.
2. Амфотерні основи розчиняються в кислотах:
3. Амфотерні основи взаємодіють з лугами:
а) тверді луги взаємодіють з амфотерними основами при сплавлянні:
Однак можливе утворення і солей — ортоалюмінатів:
б) у розчинах лугів утворюються комплексні солі:
або при надлишку лугу:
Щоб побачити особливі відмінності амфотерних сполук, проведемо досліди!
При проведенні хімічних дослідів завжди пам'ятаємо про техніку безпеки! Виконуйте це завдання усно!
Дивыться дослід "Доведення амфотерних властивостей алюміній гідроксиду".
Другий варіант цього ж самого досліду
ВИСНОВОК: Амфотерні сполуки реагують і з кислотами, і з лугами. В цьому проявляється їх амфотерний (проміжний) хімічний характер.
Запишіть рівнення реакцій у зошит!
Тренуйтесь у складанні рівнянь хімічних реакцій
Закріплюйте отримані знання! Дивіться ролик!
Виконуйте вправу у зошиті!
Далі розвязуйте задачу (розрахунки за хімічними рівняннями) !
В реакції з цинк гідроксидом прореагувало 2 моль натрій гідроксиду. Скільки грамів натрій цинкату при цьому утворилось?
Друзі, після оформлення роботи, фотографуйте ваші записи та надсилайте фото вчителю в особисті повідомлення на вайбер!
Какое практическое значение имеют эти знания? Это главный вопрос. Так как всегда важно понимать, зачем мы что-то изучаем или что дают нам те или иные знания.
Также предлагаю Вам посмотреть видео-урок, в котором я комментирую эту тему! https://u.to/FYQSGA