Портал шкільної преси Запорізької гімназії №19 Запорізької міської ради

 

 

Пошук

Фільтр пошуку

ВМ-НФ Запоріжжя конференція медіаосвіта конкурси АУП ЗНВК №19 Запорізький НВК №19 Шкільний Медіахолдинг Конкурс радіо Андрій Єлькін Республіка Мрія здоров'я Кристал здорові школи звіт медіаграмотність навчання відео Шевченківські пакети плакати постер HEALTHY SCHOOLS плакат безпека медіатворчість урок екологія РК медіакультура 7 клас 9 клас булінг виховна робота 8 клас основи медіаграмотності практична робота екологія Солярис Департамент освіти і науки біологія еко-марафон Вісник Мрії челендж самоврядування медіа Карантин Хімія дистанційне навчання кіноклуб

Категорії розділу

Медіатексти від експертів [149]
Медіатексти - 24/7 [2]
Медіатексти - Бумеранг [0]
Медіатексти - Нью-Скіфія [5]
Медіатексти - Спалах [10]
Медіатексти - КОТ [1]
Медіатексти - Бригантина [7]
Медіатексти - Фортуна [0]
Медіатексти - Креатив [33]
Медіатексти - Кристал [42]
Медіатексти - Промінь сонця [4]
Медіатексти - Фенікс [7]
Медіатексти - Нове місто [1]
Медіатексти - Соляріс [3]
Навчання завершено [5]

Ми у Фейсбуці

ВМ-НФ

Медіатворчість


Генетичні зв'язки - Хімія - 8 клас

«Природа так про все подбала,
що всюди ти знаходиш чому вчитися»
Леонардо Да Вінчі

 

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук (запишіть у зошит, позначивши дату уроку)
 

Сьогодні будемо  формувати поняття про генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук; формувати вміння складати генетичні ланцюги між класами неорганічних сполук та відповідні рівняння хімічних реакцій.

Базові поняття і терміни: метали, неметали, неорганічні речовини, кислоти, основи, солі, оксиди, генетичний зв'язок.

Нам будуть потрібні періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, ряд активності металів, таблиця розчинності.

Почнемо з невеликого хімічного диктанту! Класифікуйте сполуки та запишіть їх формули! 

    1. Ферум (ІІІ) оксид
    2. Сульфітна кислота
    3. Хром (ІІІ) гідроксид
    4. Барій ортофосфат
    5. Літій оксид
    6. Силікатна кислота
    7. Натрій сульфід
    8. Ферум (ІІ) гідроксид
    9. Йодидна кислота
    10. Алюміній бромід
    11. Карбонатна кислота
    12. Барій силікат

Проблемне питання сьогоднішнього уроку:

Як пов’язані між собою основні класи неорганічних сполук?

Чи існує зв’язок між окремими класами неорганічних сполук? У чому цей зв’язок виявляється?

Нам відомо, що речовини одного класу взаємодіють з іншими речовинами. При цьому утворюються сполуки інших класів. Тобто шляхом хімічних перетворень сполуки одного класу можна перетворювати на інші. Ми говоримо, що між класами неорганічних сполук існує генетичний зв’язок, тобто вони взаємоперетворюються під час хімічних реакцій.

Генезис – це у перекладі уераїнською означає походження.

Запишіть у зошити визначення поняття «генетичні зв’язки»:

Взаємозв’язки між речовинами, які ґрунтуються на їх походженні та хімічних властивостях, називають генетичними зв’язками.

Вам відомо, що більшість простих речовин – металів, неметалів – вступає в реакції з киснем, перетворюючись на оксиди:

2Cu+ O2 = 2CuO

N2 +O2 = 2NO 

Майже всі метали взаємодіють з кислотами і солями; серед продуктів кожної такої реакції є сіль:

Mg +2HCl = MgCl2 +H2

Fe + CuSO4 = Cu + FeSO4

Неметали, які утворені елементами VI та VII груп, вступають у реакції з воднем. Розчини продуктів таких реакцій (H2S, HF та ін.) є безоксигеновими кислотами.

Н2 + S = Н2S

Ці неметали також взаємодіють з металами з утворенням солей:

2Al + 3S = Al2S3

2Fe + 3Cl2 = 2FeCl3

Складемо схему, яка ілюструє здатність простих речовин до хімічних перетворень на сполуки різних класів.

Неорганічні сполуки здатні до різноманітних взаємоперетворень.

Майже всі кислотні і деякі основні оксиди взаємодіють з водою. Продуктом реакції в першому випадку є оксигеновмісна кислота, а в другому – луг.

Кожна сполука – оксид, основа, амфотерний гідроксид, кислота – під час певних реакцій перетворюється на відповідну сіль. Нагріванням нерозчинних основ, амфотерних гідроксидів, оксигеновмісних кислот або солей можна добути оксиди.

Слід запам’ятати такі закономірності:

  • якщо дві сполуки мають аналогічні властивості (наприклад, два основні оксиди, основний оксид і основа), то вони не взаємодіють одна з одною (солі є винятками);
  • реакції між сполуками  із протилежними властивостями майже завжди відбуваються;
  • амфотерні сполуки взаємодіють зі сполуками основного і кислотного характеру (з лугами та кислотами), але не реагують одна з одною.

Розглянемо схему для сполук металічного і неметалічного елементів (Феруму і Сульфуру), запишемо відповідні рівняння реакцій:

 

Використовуючи такі схеми, можна планувати і здійснювати послідовні хімічні перетворення неорганічних сполук.


Пропускаємо вуглекислий газ крізь розчин кальцій гідроксиду.

Складіть рівняння хімічної реакції! 


Давайте закріпимо нові знання!  

Ось як здійснюють наступне перетворення:

SSO2H2SO3 Na2SO3

  1. S +O2SO2
  2. SO2+ H2O H2SO3
  3. H2SO3 +2NaOH Na2SO3+ 2H2O

Це генетичний ряд неметалу: неметал кислотний оксид кислота сіль

NaNa2ONaOHNa2SO3

    1. 2Na +O2 Na2O
    2. Na2O +H2O NaOH
    3. H2SO3 +2NaOH Na2SO3+ 2H2O

Це генетичний ряд металу: метал основний оксид основа сіль

Подібних ланцюжків можна запропонувати багато.

Напишіть рівняння реакцій, щоб здійснити перетворення.

1 варіант (виконують хлопці)

а) P → P2O5 → H3PO4 → Na3PO4

б) Zn → ZnO → ZnCl2 → Zn(OH)2 → ZnSO4

2 варіант (виконують дівчата)

а) Ca → CaO → Ca(OH)2 → CaCO3

б) Al → Al2O3 → Al2(SO4)3 → Al(OH)3 → AlCl3

1 варіант (виконують хлопці)

Із чотирьох елементів – Натрій, Сульфур, Оксиген і Гідроген – складіть формули: однієї основи; однієї кислоти; трьох солей. Як ви вважаєте, які з цих речовин реагуватимуть між собою? Складіть рівняння хімічних реакцій, укажіть їх тип.

2 варіант (виконують дівчата)

Із чотирьох елементів – Алюміній, Хлор, Оксиген і Гідроген – складіть формули: однієї основи; однієї кислоти; однієї середньої солі. Які з цих речовин, на вашу думку, реагуватимуть між собою? Складіть рівняння хімічних реакцій, укажіть їх тип.

 

Категорія: Медіатексти від експертів | Додав: mech (2020-04-28) | Автор: Андрей Елькин
Переглядів: 793 | Теги: 8 клас, Карантин, Хімія, генетичні зв'язки | Рейтинг: 5.0/2

Слідкуйте за новинами в групі "Запорізький НВК №19"
Підписуйтесь на нашу сторінку у Facebook

Всього коментарів: 0
avatar

Вхід на сайт

Заради розвитку

Рейтинг успішності

ТОП-5

КРИСТАЛ
24/7
КРЕАТИВ

Коментарі

YML

Характеристика Натрію і Хлору
Натрій: 
До речі, пане Вадиме, Ваша ідея зі створення переліку інтернет-ресурсів медіахолдингу "ВМ-НФ&qu

Я теж абсолютно так думаю. Втім, з'ясовується, що серйозні Інтернет-ресурси, а надто їх розробка

Всі, хто розвиває якийсь бренд, обов'язково повинні мати свій власний сайт, адресу якого розміщу

Ой, загубився перший рядок, він виглядав так:

Хочеш мати власний сайт?

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Друзі сайту

  • department