ВМ-НФ Архів 1 Архів 2 

Головна| Мій профіль| Реєстрація| Вихід| Вхід|RSS

Фільтр пошуку

ВМ-НФ Запоріжжя конференція медіаосвіта конкурси АУП ЗНВК №19 новини Запорізький НВК №19 Шкільний Медіахолдинг Конкурс радіо ЗНУ День учителя Андрій Єлькін Республіка Мрія здоров'я Кристал здорові школи звіт медіаграмотність навчання Департамент освіти відео HEALTHY SCHOOLS безпека урок екологія РК медіакультура 7 клас булінг виховна робота 8 клас 6 клас практична робота екологія 10 клас Солярис Департамент освіти і науки день Перемоги челендж вибори президент самоврядування День Дублера медіа громадянське виховання Карантин Хімія дистанційне навчання

Категорії розділу

Медіатексти від експертів [67]
Медіатексти - Бумеранг [0]
Медіатексти - Нью-Скіфія [3]
Медіатексти - Спалах [10]
Медіатексти - КОТ [1]
Медіатексти - Бригантина [3]
Медіатексти - Фортуна [0]
Медіатексти - Креатив [29]
Медіатексти - Кристал [37]
Медіатексти - Промінь сонця [2]
Медіатексти - Фенікс [7]
Медіатексти - Нове місто [1]
Медіатексти - Соляріс [3]
Навчання завершено [5]

Ми у Фейсбуці

ВМ-НФ

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Медіатворчість


Деструктивна форма поведінки в інтернеті - Медіакультура - 10 клас - 14.05.2020 - КАРАНТИН

Доброго дня, шановні учні 10-А класу Запорізького НВК №19!

В рамках факультативного курсу "Медіакультура" ми продовжуємо вивчати тему "Віртуальні спільноти і медіазалежність"!

Сьогодні, 14 травня, у четвер, будемо поглиблювати знання про кіберзалежність як деструктивну форму поведінки в інтернеті". 

Наше завдання: ознайомитися з проявами, причинами та профілактикою  деструктивної поведінки у вигляді кіберзалежності; дізнатися про рекомендації фахівців-психологів щодо позбавлення від хворобливої залежності. 

Що таке деструктивна поведінка? Які її причини? 

В загалі деструктивна поведінка - це практичні або вербальні прояви внутрішньої діяльності індивіда, спрямовані на руйнування чого-небудь.

Така поведінка в деяких випадках є наслідком захисного механізму ідентифікації з агресором, який використовується «то проти внутрішньої, то проти зовнішньої сили». Як об'єкти деструктивної поведінки суб'єкт найчастіше вибирає комунікацію між людьми, відносини між ними, власний емоційний і фізичний стан, предмети матеріального світу і т.д.

Носій деструктивної поведінки вводить небезпеку в свій внутрішній психічний світ і прагне захиститися від неї, в зв'язку з чим відбувається ототожнення з агресивним оточенням. Для переконання в цьому ототожненні людина діє деструктивно.

Деструктивна поведінка може бути підпорядкована різним ритуалам. Часто деструктивну поведінку ще називають девіантною поведінкою.

Напишіть, будь ласка, коментар: Чи стикалися Ви з явищем деструктивної поведінки з боку однолітків? В чому це проявлялося? Які причини такої поведінки Ви бачите? 

ПРИЧИНИ

Дослідження деструктивної поведінки проводили З. Фрейд і К. Г. Юнг в рамках психоаналітичного підходу. Вони вивчали вплив неусвідомлюваних мотиваторів на поведінку людини.

По Фрейду, деструктивне поводження є наслідком негативного ставлення людини до себе. Він стверджував також, що деструкція є одним з основних потягів; інший - це інстинкт життя, творення і любові. Прихильники психоаналітичного підходу стверджували, що деструктивна поведінка різною мірою властива всім людям, відрізняються тільки об'єкти цієї поведінки (інші одухотворені і неживі предмети або він сам).

Чи погоджуєтесь Ви з теорією Фрейда про те, що деструктивна поведінка властива всім людям? Якщо так, чи намагалися Ви розпізнати в собі прояви такої поведінки? Напишіть, будь ласка, про це коментар!

Кіберзалежність як деструктивна форма поведінки в інтернеті. 
 

Зараз комп'ютер став невід'ємною частиною нашого життя. Здається, що світова павутина наповнена величезною кількістю корисної інформації, цікавим спілкуванням, блогами, нескінченними дискусіями.

Чи має це все вплив на ваше життя після того, як ви виходите з інтернет-браузера? Дійсно, суттєвий вплив. Що дають нам соціальні мережі та форуми?

Дискутуючи чи щось читаючи, ми отримуємо хоч і не свідомо інформацію, а найголовніше тратимо свій час.

Чого більше Ви відмічаєте, користі чи шкоди, перебуваючи деякий час в інтернеті? Поясніть Вашу відповідь. Напишіть про це коментар! 

Порахуйте скільки часу ви витрачаєте на соціальні мережі. Який результат від того, що ви дізнаєтесь про нового бой-френда віртуального френда, чи прочитаєте, як хтось зламав ніготь в twitter? Або що вам дасть інформація про те, що у вашого «друга» швидко розвивається «Ферма»? 

 Комп'ютерна залежність - це хвороба!

Однак основною проблемою користувачів, які довго перебувають за комп'ютером, є формування мультимедійної залежності. В такому випадку дуже важливо вміти переключати свою увагу на інші види діяльності, такі, наприклад, як спортивні вправи або творча діяльність. Якщо ж людина не може змусити себе відволіктись від монітору, то вона вже залежить від віртуального світу і варто почати боротьбу з цією хворобою.

В США була розроблена програма для боротьби з ігроманією, яка схожа на систему лікування наркоманії та алкоголізму. Такий "рецепт" вже розповсюджений по всьому світу, і Україна не є виключенням.

Як Ви оцінюєте ігроманію серед учнів Запорізького НВК №19? Як Ви вважаєте, чи багато школярів занадто захоплюються комп'ютерними іграми? Чи є ігри тим фактором, який обумовлює явище, коли учням стає нудно вчитися на традиційних уроках? Напишіть, будь ласка, про це коментар!


Профілактика комп'ютерної та інтернет-залежності

Комп'ютерна залежність не менш небезпечна, чим наркотична залежність, тому що приводить до значного порушення адаптації в суспільстві (нездатність працювати, нездатність створити родину або просто обслуговувати самого себе). Обов'язковою умовою успішного лікування комп'ютерної залежності є усвідомлення проблеми й бажання лікуватися з боку залежної людини.

Часте рішення проблеми починається з консультації родичів і близьких з питань, як допомогти людині, що страждає комп'ютерною залежністю звернутися за лікуванням до лікаря. Спільно з фахівцем виробляється тактика поводження з людиною, що страждає комп'ютерною залежністю, обговорюється, як побудувати розмову про необхідність звертання до фахівця за лікуванням комп'ютерної залежності.

Як Ви вважаєте, чи легко залежна людина погодиться на відвідання кабінету лікаря та на лікування? Яка роль повинна відводитися просвітницьким заходам, у ході яких група ризику може дізнатися про згубні наслідки залежності? Які заходи в нашій школі, присвячені мінімізації ризиків, Ви запам'ятали та можете навести? Напишіть про це коментар на веб-сторінці цього уроку!

Перший етап лікування комп'ютерної залежності - діагностика причин формування комп'ютерної, а також виключення можливих хворобливих розладів, зокрема депресії. У випадку виявлення схованої депресії при необхідності поводиться її спеціальне лікування.

Основою лікування комп'ютерної залежності є психологічна корекція, що проводиться індивідуально й у спеціальних тренінгових групах. Психологічна допомога спрямована на поліпшення взаємин із близькими й однолітками, навчання саморегуляції й умінню справлятися із труднощами, вихованню вольових якостей, підвищенню самооцінки, формуванню нових життєвих захоплень.

Найважливіший етап лікування комп'ютерної залежності це залучення страждаючої нею людину в процеси, не пов'язані з комп'ютерами, щоб електронні ігри й процеси не стали заміною реальності. Необхідно показати людині, що існує маса цікавих розваг крім комп'ютера (боулінг, сноуборд, виходи за грибами, походи на байдарках, футбол та інше), які не тільки дозволяють пережити гострі відчуття, але також тренують тіло й нормалізують психологічний стан.

Рекомендації Інтернет-залежному

Визнайте, що у вас є залежність. Ви не зможете боротися з нею, поки не зрозумієте, що піддані їй. Не обманюйте самі себе.

Усе більше й більше людей в усім світі попадають в Інтернет-залежність. Тому вам може здаватися, що в цьому немає нічого страшного. Але це не так. Намагайтеся виплисти, навіть якщо всі навколо тонуть.

Ви хочете припинити проводити в режимі он-лайн так багато часу? Тоді припините! Ви ж хочете цього, правильно? Постійно нагадуйте собі про це. Щораз коли бачите комп'ютер, ви думаєте: «Треба б перевірити свою електронну пошту!». Саме так і проявляється ваша залежність. Встановите певні години для перевірки вашої пошти й дотримуйтеся цього розкладу. Якщо ви дійсно проводите в Інтернеті занадто багато часу, по початку вам буде важко, але потім ви поступово звикнете.

Заведіть хобі або захоплення. Відвідуйте різні групи й клуби, займайтеся спортом, музикою, танцями, співом і т.д. Займіться разом із другом фізичними вправами. Поспите замість того, щоб сидіти в Інтернеті. Подивіться фільм, сходіть на концерт, почитайте книгу. Знайдіть який-небудь інтерес, який стане для вас альтернативою Інтернету.

Поповнить запас ваших знань. Напевно, у вашому будинку скопилася безліч книг, які ви давно хотіли прочитати. Таким чином, ви не тільки відволічетеся від Інтернету, але й займетеся самоосвітою.

Допоможіть на кухні. Ваші домашні будуть ради, якщо ви замість того, щоб сидіти в чате або на якому-небудь форумі, допоможете їм приготувати вечерю. До того ж ваша родина буде вдячна вам за приготовлену вечерю.

Погуляйте із друзями. Заплануйте похід у боулінг, торговий центр або на ковзанку. Уникайте походів у ті місця, де є доступ в Інтернет, наприклад в Інтернет-кафе. Інакше ви можете піддатися спокусі заглянути туди на кілька хвилин.

Заплануйте сімейний вечір. Замість того, щоб дивитися телевізор або проводити час поодинці, зберіться всі разом, повечеряйте, а потім придумайте спільну розвагу, наприклад, пограйте в настільну гру.

Установите ліміт часу роботи вашого комп'ютера. Визначите скільки разів у тиждень вам необхідно виходити в Інтернет. Виключайте комп'ютер, якщо у вас немає необхідності в ньому.

Використайте таймер. Перед тим як сісти за комп'ютер, засічіть на таймері 30 хвилин. Сигнал нагадає вам, як багато часу ви провели за комп'ютером.

Не їжте сидячи за комп'ютером. Харчування в окремому місці допоможе вам відволіктися від режиму он-лайн.

 

Запропонуйте свої поради для позбавлення від інтернет-залежності! Дякую за Вашу небайдужість! 

 

Як розвивається захворювання

Завзятого комп`ютерника можна відрізнити відразу. Він звернений усередину себе, не помічає або ігнорує зовнішні події, погано адаптується до реального життя.

На першій стадії це більш-менш легкий розлад. Через захоплення "новою іграшкою", людина перестає займатися усім іншим. Поступово людина віддаляється від родичів і друзів, залишаючи пріоритет за "усесвітньою павутиною". Як правило, користувач приховує від рідних, скільки часу він проводить у віртуальному просторі.

На другій стадії симптоми наростають як сніжний ком. Якщо людину силою відлучити від мережі, вона переживатиме почуття, схожі на муки наркомана, якому не дали чергову дозу. У користувача порушується увага, знижується працездатність, з`являються нав`язливі думки, безсоння, аж до повного відмовлення від сну. До психічних розладів додаються головний біль, перепади тиску, ломить кістки.

Третя стадія - соціальна дезадаптація. Користувач, вже не одержуючи задоволення від спілкування через Інтернет, все-таки постійно "висить" на сайтах. Без інтернету у хворих починається ломка. Стан депресії призводить до серйозних конфліктів на роботі і в сім`ї. Сильні, вольові особи ще можуть спробувати перемкнути свою увагу на щось інше, наприклад, закохатися, знайти іншу роботу. Слабкішим нічого не залишається, окрім як звернутися по допомогу до фахівців.

До речі, у США інтернет-залежність вважають офіційним діагнозом і лікують психологи і психіатри. У нас методи лікування лише розробляються.

 

На цьому наш урок завершено! Допоможіть, будь ласка, медіазалежним одноліткам! Напишіть коментарі - свої думки про цю проблему! Чи вважаєте ви медіазалежність проблемою? 

Дякую за відповідальну роботу в рамках вивчення факультативного курсу "Медіакультура"! На все добре! До побачення! ) 
 



Джерело: https://lektsii.org/11-73299.html
Категорія: Медіатексти від експертів | Додав: mech (2020-05-11) | Автор: Андрей Елькин
Переглядів: 50 | Коментарі: 1 | Теги: 10 клас, інтернет залежність, урок, Карантин, медіакультура | Рейтинг: 5.0/1

Слідкуйте за новинами в групі "Запорізький НВК №19"
Підписуйтесь на нашу сторінку у Facebook

Всього коментарів: 1
avatar
0
1 mech • 2:11 PM, 2020-05-26 [Матеріал]
Безперервно навчаємось! Удосконалюємо знання, навички, вміння та компетенції!!! 

1. Вебінар "Яким буде світ через 50 років". Спікерка - Іветта Делікатна.
2. Вебінар "Що таке новина, і як її писати для сайту". Спікерка - Ніна Кур'ята.
3. Вебінар "Інтерв'ю: Що робити і чого не робити?". Спікерка - Ніна Кур'ята.
4. Вебінар "Що таке стандарти журналістики?". Спікерка - Ірина Цибух.
5. Вебінар "Правда чи Фейк?". Спікерки - Анастасія Іванцова та Світлана Сліпченко
avatar

Вхід на сайт

Пошук

Рейтинг успішності

ТОП-5

1 місце - КРИСТАЛ
2 місце - КРЕАТИВ
3 місце - СОЛЯРИС
4 місце - ПРОМІНЬ СОНЦЯ
5 місце - БРИГАНТИНА

Коментарі

Чим дивує запорізьке урочище Пристіни
Дякую! )

Александр, благодарю за активное участие в уроке! )

Безперервно навчаємось! Удосконалюємо знання, навички, вміння та компетенції!!! 

1. ...

Саша, спасибо за отзыв! Впереди ещё много открытий! )

Друзі сайту

  • department