Портал шкільної преси Запорізької гімназії №19 Запорізької міської ради

 

 

Пошук

Фільтр пошуку

ВМ-НФ Запоріжжя конференція медіаосвіта конкурси АУП ЗНВК №19 Запорізький НВК №19 Шкільний Медіахолдинг Конкурс радіо Андрій Єлькін Республіка Мрія здоров'я Кристал здорові школи звіт медіаграмотність навчання відео Шевченківські пакети плакати постер HEALTHY SCHOOLS плакат безпека медіатворчість урок екологія РК медіакультура 7 клас 9 клас булінг виховна робота 8 клас основи медіаграмотності практична робота екологія Солярис Департамент освіти і науки біологія еко-марафон Вісник Мрії челендж самоврядування медіа Карантин Хімія дистанційне навчання кіноклуб

Категорії розділу

Новини від шеф-редактора ПШП [134]
Новини - 24/7 [21]
Новини початкової школи [2]
Новини інших МЦ [17]
Новини - Олімпія [18]
Новини - Бригантина [14]
Новини - Креатив [105]
Новини - Кристал [123]
Новини - Фенікс [24]
Новини - Промінь сонця [7]
Новини - Нове місто [6]
Новини - Соляріс [23]
Новини - Нью-Скіфія [12]
HEALTHY SCHOOLS [51]
Новини в рамках програми "HEALTHY SCHOOLS"

Ми у Фейсбуці

ВМ-НФ


9:15 PM
Запорізькі вчителі історії та правознавства знайомилися з досвідом впровадження медіаосвіти Запорізького НВК №19

16 січня, у середу, на базі Запорізького навчально-виховного комплексу №19 відбулося засідання методичного об’єднання вчителів історії та правознавства Шевченківського району міста Запоріжжя.

В ході засідання обговорювалися можливості використання інтерактивних технологій на уроках історії задля формування критичного ставлення до медіа джерел. Саме формування критичного мислення учнів є головною метою шкільної медіаосвіти, якій в Запорізькому НВК №19, починаючи з 2008 року, приділяється системна увага.

З вітальними словами до представників РМО звернулася керівник методичного об’єднання Н.О. Ястребова. Вона презентувала план роботи засідання методичного об’єднання та представила спікерів.

З візитівкою Запорізького НВК №19 виступила  директор школи-комплексу Г.О.Тандура. Ганна Олександрівна розповіла про зусилля педагогічного колективу у вирішенні ключових завдань сучасної реформи системи освіти та побажала методичному об’єднанню плідної роботи.

Вчителі історії мали можливість відвідати виставку медіаосвітньої літератури та ознайомитися з багаточисельними виданнями Академії Української преси, які протягом 10 років надавалися учням і педагогам ЗНВК №19 з боку Міжнародного благодійного фонду. Як стало відомо, АУП системно підтримує всі ініціативи медіапедагогів, надає експертну та консультаційну допомогу, забезпечує навчальними послугами учнів та вчителів школи комплексу. Крім того, саме Академія Української преси вже шостий рік поспіль проводить у Києві Міжнародну конференцію з практичної медіаосвіти та тим самим підтримує процес впровадження медіаосвіти на національному рівні.

З доповіддю «Інтерактивні технології на уроках історії як засіб формування критичного ставлення до медіа джерел» виступила вчитель історії та правознавства Тетяна Давиденко.

Вона вказала, що критичне мислення - це здатність людини чітко виділити проблему, яку необхідно вирішити, самостійно знайти, обробити і проаналізувати інформацію, логічно побудувати свої думки, привести переконливу аргументацію, здатність мислити мобільно, вибирати єдино вірне рішення проблем, бути відкритим для сприйняття думок інших, і одночасно принциповим у відстоюванні своєї позиції.

Використовуючи у своєї педагогічній практиці технологію розвитку критичного мислення, Тетяна Давиденко намагається виховувати  в учнях здатність до діалогу, допитливість, незалежність думок, небайдужість у сприйнятті подій, здатність сприймати думки інших критично.

Педагог ознайомила колег з методичними стратегіями та вправами з формування критичного мислення, такими як «знаємо – хочемо дізнатися – дізналися», «асоціативний кущ», «вірю – не вірю»,  «закінчи фразу», «INSERT». У своєї доповіді Тетяна Павлівна приділила увагу роботі з фотодокументами, на конкретних прикладах показала, як розбирати історичні зображення, які питання необхідно ставити задля більш глибинного декодування цих медіатекстів.

Цікавим для учасників засідання РМО було знайомство з прийомами «Фішбоун» (рибна кістка), «подвійний погляд» та іншими.

Ірина Старова, вчитель історії ЗНВК №19, виступила з доповіддю-презентацією «Формування критичного ставлення учнів до медіа джерел на уроках історії».

Вона підкреслила актуальність  інформаційного суспільства, яке проявляється, на її думку, в ідеологічному впливі медіа на свідомість, проникненні медіа в демократичні процеси, у вимушеності існування України в режимі гібридної війни.

Ірина Вікторівна нагадала учасникам засідання, що цифрова компетентність - це здатність вміти використовувати цифрові медіа й ІКТ, розуміти і критично оцінювати різні аспекти цифрових медіа і медіа контенту, а також уміти ефективно комунікувати в різноманітних контекстах. Тому так важливо залучати у медіаосвітній процес окрім учнів і вихованців  усі зацікавлені сторони:  батьків та громадськість, педагогів. Доповідач наголосила, що важливо систематично проводити  методичну роботу з педагогами в школі, районних, міських об'єднаннях, залучати їх до навчанню поза школою (тренінги, семінари), організовувати  участь в тематичних конкурсах та проектах. Резервом в роботі залишається впровадження в навчальний процес  спеціальних навчальних програм та курсів, робота з формування критичного ставлення до медіа джерел на уроках з усіх предметів, - зазначила педагог.

Ірина Старова звернула увагу присутніх на досвід Запорізького НВК №19, який є учасником Усеукраїнського експерименту з упровадження медіаосвіти, а саме -  на модель позаурочної діяльності в напрямку формування медіаграмотності «Вісник Мрії – Новий Формат». Позаурочна діяльність (участь у тематичних конкурсах та проектах) дозволяє залучати учнів до активних практик, метою яких є вирішення медіаосвітніх та профорієнтаційних завдань.

За словами Ірини Старової, також важлива активність вчителів:  педагог, занурений в медіаосвітнє середовище, яке підвищує його рівень медіа-компетентності, оволодіває навиками вивчення, аналізу, інтерпретації медіа-текстів, медіапедагогічними компетенціями та умінням створювати власний медіа-продукт. Тільки таким чином, долучившись до світу медіа, учитель може сприяти формуванню медіа-культури своїх учнів, - підкреслила доповідачка.

Вчитель розповіла про власний досвід із навчання  учнів самостійної діяльності з пошуку інформації в медіа просторі. Особлива увага приділяється педагогом  вмінню орієнтуватися у різноманітті існуючих джерел, формуванню відповідального ставлення до походження джерел інформації, вмінню розпізнавати елементи маніпуляції, пропаганди у медіаджерелах та протистояти їхньому впливу, знаходити різницю між загальновідомими фактами і такими, що потребують перевірки.

Щоб визначати надійність джерела, допустимі та недопустимі твердження, різницю між головною та другорядною інформацією, ангажованість суджень, недоведені аргументи, логічну несумісність тощо, потрібно планувати уроки, передбачуючи такі завдання, - каже Ірина Старова.

Андрій Єлькін, педагог-організатор ЗНВК №19, поділився досвідом формування медіакомпетенцій педагогів та учнів через діяльність шкільного медіа-холдингу «Вісник Мрії – Новий Формат».

Вчителі історії були ознайомлені зі структурою Шкільного медіахолдингу, змістом загальношкільної конкурсної програми, дізналися про проектні лінії, які здійснюються в рамках медіаосвітнього напрямку діяльності Запорізького НВК №19.

Педагог-організатор нагадав, що на сьогодні медіаосвітяни України визнають  три форми шкільного медіаосвітнього процесу. По-перше, це традиційна медіаосвіта, коли медіаграмотність та критичне мислення формуються в ході спецкурсів. В Україні розглядається можливість  викладання такого предмету з 1 по 11 клас, але наразі ми маємо декілька затверджених МОН програм (наприклад, 8-9 клас «Основи медіаграмотності» або 10 клас «Медіакультура»). По- друге, це так звана інтегрована медіаосвіта, коли медіаграмотність формується на уроках інших предметів (наприклад, на уроках історії або літератури). І нарешті – третя медіаосвітня модель. Це авторська модель масової медіаосвіти Запорізького НВК №19 «ВМ-НФ», коли медіапедагогічні стратегії досягаються за рахунок позаурочних активностей та керуються класними керівниками.

На думку Андрія Єлькіна, в умовах сучасної України третій шлях є найбільш реалістичним, якщо казати про бажання отримувати оперативні на державному рівні результати. Бо, як пояснює керівник Шкільного медіахолдингу «ВМ-НФ», у випадку традиційної медіаосвіти потрібно не тільки написати програми спецкурсів, але й шукати вільний час для додавання таких курсів у шкільні плани (а це можливо лише, якщо скорочувати програми інших предметів). Крім того, знадобляться великі ресурси для профільної підготовки педагогів. З іншого боку, для впровадження інтегрованої медіаосвіти необхідно переписувати програми більшості предметів з урахуванням медіаосвітнього компоненту та готувати вчителів заново – як викладати математику, фізику, хімію або історію в медіаосвітньому контексті. Тому вважається, що ці процеси можуть бути затягнуті у часі.

Таким чином, - зауважив Андрій Єлькін, - десятирічний досвід Запорізького НВК №19 з апробації різних медіаосвітніх підходів дозволив медіапедагогам школи-комплексу зробити висновок про доцільність задіяння моделі «ВМ-НФ», про переваги цієї моделі та спроможність вирішувати складні завдання формування медіаграмотності в структурі Шкільного медіахолдингу.

 


Автор новинного повідомлення:
Сфера інтересів автора:
Автор фото:
Категорія: Новини від шеф-редактора ПШП | Переглядів: 740 | Додав: mech | Теги: медіаграмотність, медіаосвіта, РМО, ВМ-НФ, медіаджерела, методичне об'єднання | Рейтинг: 5.0/3

Слідкуйте за новинами в групі "Запорізький НВК №19"
Підписуйтесь на нашу сторінку у Facebook

Всього коментарів: 5
avatar
0
1 mech • 11:33 AM, 2019-01-21
Научные фейки
https://youtu.be/8sZq2JtQkxI
avatar
avatar
0
3 mech • 0:44 AM, 2019-01-23
avatar
0
4 mech • 11:25 AM, 2019-01-28
avatar
avatar

Новини

 

[2023-06-18]
Любов Найдьонова: Щоб подолати булінг, вчіться перетворювати «мінуси» на «плюси»!Любов Найдьонова: Щоб подолати булінг, вчіться перетворювати «мінуси» на «плюси»!

[2023-05-02]
Вітаємо нашого чемпіона з перемогою!Вітаємо нашого чемпіона з перемогою!

[2023-04-30]
Згадали Чорнобильську трагедію та обирали кращу стратегію розвитку енергетики для УкраїниЗгадали Чорнобильську трагедію та обирали кращу стратегію розвитку енергетики для України

[2023-04-28]
Як спасати планету, дізналися учасники кіноклубної події

[2023-04-24]
22 квітня - Всесвітній день Землі! Радіо «РМ» транслювало передачу 22 квітня - Всесвітній день Землі! Радіо «РМ» транслювало передачу "Електронні відходи - Стоп!"

Фото


Публікації

Завершилось навчання в рамках програми Доку Діє 2.0. Можна підбивати підсумки.Завершилось навчання в рамках програми Доку Діє 2.0. Можна підбивати підсумки.

Контрольна робота з теми «Хімічні реакції» 9 КЛАС

Школа лідерів - майстер-класи

Перелік проектів на вибір для учнів 6-9 класів

Школа сайтобудування

Обираємо логотип 2022-2023Обираємо логотип 2022-2023

ВСЯ ХІМІЯ за 8 клас в 1 уроці + таймкоди

Складові аналізу медіатексту

По слідам війни, йде допомогаПо слідам війни, йде допомога

Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання)

Вхід на сайт

Заради розвитку

Рейтинг успішності

ТОП-5

КРИСТАЛ
24/7
КРЕАТИВ

Коментарі

YML

Характеристика Натрію і Хлору
Натрій: 
До речі, пане Вадиме, Ваша ідея зі створення переліку інтернет-ресурсів медіахолдингу "ВМ-НФ&qu

Я теж абсолютно так думаю. Втім, з'ясовується, що серйозні Інтернет-ресурси, а надто їх розробка

Всі, хто розвиває якийсь бренд, обов'язково повинні мати свій власний сайт, адресу якого розміщу

Ой, загубився перший рядок, він виглядав так:

Хочеш мати власний сайт?

Календар

«  Січень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Друзі сайту

  • department